Elektryczny Range Rover przechodzi testy. Otwarto listę oczekujących

Elektryczny Range Rover przechodzi właśnie masę testów, ponieważ przy jego projektowaniu zgłoszono mnóstwo patentów. Auto zaprojektowano tak, by pomimo swojego napędu był nadal tak samo sprawny w terenie, jak jego spalinowy odpowiednik. Co ciekawe, choć na razie jeżdżą tylko prototypy, to właśnie otwarto listę zamówień.

Range RoverRange Rover
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Inżynierowie wzięli sobie do serca poziom, na jakim obecnie jest już flagowy "okręt" Land Rovera i podjęli się zadania stworzenia najcichszego i najbardziej wyrafinowanego napędu elektrycznego w aucie o zdolnościach terenowych zarezerwowanych dla Range Rovera.

Podwozie samochodu ma być przygotowane do zmagań nawet w trudnym terenie, co wcale nie jest takie oczywiste w autach bateryjnych. Rozpoczęły się globalne testy drogowe w różnych regionach świata, od Szwecji po Dubaj, w temperaturach od -40 st. C do +50 st. C.

Program testów fizycznych został dostosowany do pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu Range Rovera, aby sprawdzić wytrzymałość elektrycznego układu napędowego, w tym podwozia, trwałości akumulatora, integralności płyty podłogowej i dynamiki pojazdu pod kątem obniżenia parametrów termicznych.

Wszystko wskazuje na to, że będzie to samochód tak pieczołowicie przygotowany jak zaprezentowany już kilka lat temu Defender i nie mniej przełomowy. Auto ma pokonywać brody do 850 mm głębokości, a płytsze ma przejeżdżać z prędkością do 50 km/h. Cały układ napędowy z bateriami powstaje w Wielkiej Brytanii w miejscowości Solihull. Ma architekturę 800-woltową, co umożliwi bardzo szybkie ładowanie.

Brytyjski producent otwiera właśnie listę oczekujących na Range Rovera Electric przed oficjalnym rozpoczęciem przyjmowania zamówień dla szerokiego grona klientów.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne