Elektryczny Range Rover przechodzi testy. Otwarto listę oczekujących

Elektryczny Range Rover przechodzi właśnie masę testów, ponieważ przy jego projektowaniu zgłoszono mnóstwo patentów. Auto zaprojektowano tak, by pomimo swojego napędu był nadal tak samo sprawny w terenie, jak jego spalinowy odpowiednik. Co ciekawe, choć na razie jeżdżą tylko prototypy, to właśnie otwarto listę zamówień.

Range RoverRange Rover
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Inżynierowie wzięli sobie do serca poziom, na jakim obecnie jest już flagowy "okręt" Land Rovera i podjęli się zadania stworzenia najcichszego i najbardziej wyrafinowanego napędu elektrycznego w aucie o zdolnościach terenowych zarezerwowanych dla Range Rovera.

Podwozie samochodu ma być przygotowane do zmagań nawet w trudnym terenie, co wcale nie jest takie oczywiste w autach bateryjnych. Rozpoczęły się globalne testy drogowe w różnych regionach świata, od Szwecji po Dubaj, w temperaturach od -40 st. C do +50 st. C.

Program testów fizycznych został dostosowany do pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu Range Rovera, aby sprawdzić wytrzymałość elektrycznego układu napędowego, w tym podwozia, trwałości akumulatora, integralności płyty podłogowej i dynamiki pojazdu pod kątem obniżenia parametrów termicznych.

Wszystko wskazuje na to, że będzie to samochód tak pieczołowicie przygotowany jak zaprezentowany już kilka lat temu Defender i nie mniej przełomowy. Auto ma pokonywać brody do 850 mm głębokości, a płytsze ma przejeżdżać z prędkością do 50 km/h. Cały układ napędowy z bateriami powstaje w Wielkiej Brytanii w miejscowości Solihull. Ma architekturę 800-woltową, co umożliwi bardzo szybkie ładowanie.

Brytyjski producent otwiera właśnie listę oczekujących na Range Rovera Electric przed oficjalnym rozpoczęciem przyjmowania zamówień dla szerokiego grona klientów.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie