Jaguar buduje napięcie. O jego nowych autach wiemy coraz więcej

Przed Jaguarem kilka lat naprawdę ogromnych przemian. Zanim zobaczymy ich pierwsze efekty będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, aczkolwiek koncern JLR zdradza powoli coraz więcej świeżych informacji.

Jaguar F-TypeJaguar F-Type
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jaguar
Kamil Niewiński

Koncern JLR, czyli Jaguar Land Rover znajduje się obecnie u progu naprawdę olbrzymiej transformacji. Najwięcej w ostatnim czasie mówi się przede wszystkim o Jaguarze, który od 2025 r. przejdzie na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych. Nie można jednak spłaszczyć całego obrazu tylko do tej jednej, mimo wszystko dużej, różnicy.

Nowy Jaguar ma być marką z najwyższego segmentu premium i walczyć nie jak do tej pory z BMW czy Audi, a bardziej z Bentleyem czy Astonem Martinem. Do tego we wspomnianym 2025 r. czeka nas całkowita wymiana gamy modelowej, a nie tylko przejście na produkcję elektryków. Oznacza to, że nowe Jaguary będą miały z tymi, które widzimy obecnie na drogach niezbyt wiele wspólnego. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

Nie ostanie się nawet elektryczny Jaguar I-Pace, który odejdzie do lamusa z końcem 2025 r. Ma on być swoistym modelem przejściowym pomiędzy starą a nową generacją aut od Brytyjczyków.

Zmiany czekają nas również w kwestii rynku docelowego - Jaguar swojej szansy upatruje w Stanach Zjednoczonych - oraz designu, który ma szokować. Okazuje się, że już za niedługo możemy oczekiwać pierwszych wskazówek. Koncern JLR zapowiedział bowiem, że już pod koniec 2023 r. zobaczymy pierwsze ujęcia modelu, który trafi na rynek dwa lata później.

Według informacji przekazywanych przez "Automotive News Europe" tym autem prawdopodobnie będzie samochód GT, która tworzony jest na podstawie nowej platformy Jaguara - JEA. W kolejnych latach czekają nas zaś premiery dwóch crossoverów z segmentów C oraz D.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy