Policja ogłosiła przetarg na nowe radiowozy. (Prawie) żaden samochód nie spełnia wymagań

Policja ogłosiła przetarg na nowe radiowozy. (Prawie) żaden samochód nie spełnia wymagań07.02.2020 16:58
Nissan Leaf mógłby wystartować w przetargu, jednak nie jest wystarczająco szybki ani nie ma odpowiedniego zasięgu. Nie jest też kombi
Źródło zdjęć: © fot. policja.pl

Co jakiś czas policja uzbraja się w nowoczesne radiowozy, których zadaniem będzie łapanie przestępców i tych, którzy nie respektują ustanowionego prawa. A że trzeba iść z duchem czasu, szeregi Komendy Stołecznej miały zasilić auta elektryczne. Niestety wymagania nie dopuszczają żadnego auta.

Komenda Stołeczna Policji ogłosiła w ostatnich dniach przetarg na 6 sztuk nowych, oznakowanych radiowozów. Tym razem nie chodziło ani o nowe BMW, ani Kię Stinger, a o radiowozy z napędem elektrycznym. Nie jest to jednak nic nowego, bowiem w szeregach kieleckiej oraz szczecińskiej policji można już spotkać m.in. Nissany Leaf oraz e-NV200.

Jednak podczas czytania kolejnych koniecznych cech okazało się, że praktycznie żaden z samochodów obecnie dostępnych na rynku nie spełnia podstawowych wymagań, tj:

  • pojazd w nadwoziu kombi kategorii M1 i kodzie nadwozia AC lub AF (AC to klasyczne nadwozie typu kombi, natomiast AF to pojazd wielozadaniowy niebędący kombi, hatchbackiem ani sedanem, przeznaczony do przewozu osób i ich bagaży w tym samym przedziale nadwozia).
  • rozstaw osi nie mniejszy niż 2,650 mm
  • długość całkowita pojazdu nie mniejsza niż 4,350 mm
  • wysokość pojazdu nie większa niż 1,570 mm
  • maksymalna moc netto silnika, nie mniejsza niż 150 kW (204 KM)
  • zasięg przy zasilaniu energią elektryczna w mieście nie mniejszy niż 550 km
  • prędkość maksymalna nie mniejsza niż 160 km/h

Opierając się na parametrach wyłącznie wymiarowych, potencjalni kandydaci to Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, Kia e-Niro, Jaguar I-pace, Porsche Taycan, Tesla Model 3 oraz Model S. Po dołączeniu warunku o minimalnej mocy oraz prędkości maksymalnej z wyścigu odpadają Nissan i Hyundai. Jeśli dodamy do tego minimalny zasięg, pozostanie nam jedynie Tesla Model s... lub Kia e-Niro. W mieście przejedzie nawet 615 kilometrów, oczywiście według normy WLTP.

Jest tylko jeden problem. Nie jest to "klasyczne" kombi. Chyba że policja zalicza ten typ nadwozia do wspomnianej w wymaganiach klasy pojazdu AF. Mimo wszystko jesteśmy ciekawi czy ktokolwiek zgłosi się do przetargu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.