Aston Martin opóźnia debiut elektryka. Skupi się na hybrydach plug-in

Debiut elektrycznego astona martina był planowany na 2025 rok. Jak się jednak okazuje, auto nie trafi na rynek w tym terminie. Firma przesuwa projekt w czasie, skupiając się na opcji pośredniej.

Aston Martin DB12 – polska premieraAston Martin DB12 – polska premiera
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński

Co ciekawe, Brytyjczycy twierdzą, że przyczyną nie są opóźnienia, lecz celowe działanie, podkreślając, że są gotowi do debiutu.

— Planowaliśmy wprowadzenie produktu na rynek pod koniec 2025 roku i byliśmy gotowi to zrobić, ale wydaje się, że wokół pojazdów elektrycznych panuje obecnie większy szum motywowany politycznie niż faktyczny popyt konsumencki. Szczególnie w półce cenowej Astona Martina — powiedział szef Astona, Lawrence Stroll w rozmowie z magazynem "Autocar".

Podkreślił, że elektryk jest opracowany technicznie i zaprojektowany fizycznie, ale klienci marki, póki co wolą pojazdy spalinowe. W rezultacie firma woli skupić się na hybrydach typu plug-in.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwszą ma być zapowiadana od dawna Valhalla, która na dobre trafi do klientów jeszcze w 2024 roku. Natomiast do 2026 roku każdy nowy aston w gamie ma mieć swój zelektryfikowany odpowiednik. Bazą dla hybryd typu plug-in Astona ma być dobrze znane V8 Mercedesa. Marka nie wyklucza jednak również hybrydy na bazie V12.

Warto wspomnieć, że Brytyjczycy nie po raz pierwszy odsuwają w czasie rynkowy debiut w pełni elektrycznego modelu. W 2019 roku podczas salonu w Szanghaju pokazali bowiem model Rapide-E, który chwilę potem trafił na śmietnik historii.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie