Aston Martin Valkyrie to worek bez dna. Koszty serwisowania zwalają z nóg

Do sieci wyciekły dane Astona Martina dotyczące kosztów serwisowania jego nowego supersamochodu – Valkyrie. Samo auto do najtańszych co prawda nie należy, ale by utrzymać je w autoryzowanym serwisie, trzeba będzie często sięgać głęboko do kieszeni.

Ceny serwisowania Astona Martina ValkyrieCeny serwisowania Astona Martina Valkyrie
Źródło zdjęć: © Facebook, Materiały prasowe | Aston Martin, The Automobilist
Kamil Niewiński

Aston Martin Valkyrie ma za sobą naprawdę ciekawą historię. Najpierw miał być drogowym odpowiednikiem wersji hypercara przygotowywanego przez brytyjską markę do startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Aston Martin zrobił jednak za sprawą Lawrence’a Strolla, obecnego prezesa marki, nagły zwrot w stronę F1, a projekt startów w WEC został porzucony.

Całkowite skasowanie samochodu, za którego technikalia odpowiedzialny był m.in. legendarny inżynier i ojciec sukcesów ekipy Red Bull Racing w Formule 1 Adrian Newey, byłoby jednak niewybaczalną stratą. Drogowa wersja modelu Valkyrie ostatecznie więc powstała i prezentuje się naprawdę imponująco  zarówno stylistycznie, jak i pod kątem osiągów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Aston Martin DB11 na Dolnym Śląsku

Utrzymanie auta, które może pochwalić się silnikiem hybrydowym 6,5 V12 o mocy 1013 KM, oczywiście nie ma prawa należeć do najtańszych, a do tego dochodzi również fakt, że Aston Martin planuje wyprodukowanie zaledwie 150 egzemplarzy. Wszystko są już sprzedane, a ich wartość szacuje się na niemal… 13 mln złotych. Okazuje się jednak, że nie tylko kupno Valkyrie jest drogie.

Francuski portal The Automobilist dotarł do danych producenta dotyczących okresów serwisowania. Według Astona Martina klienci powinni po raz pierwszy stawić się na serwisie po sześciu miesiącach lub pierwszych 1000 km. Następnie zaleca się wykonywanie przeglądów co 5000 km. Wizyty w serwisie są jednak wymagane nawet w momencie, gdy klienci nie osiągną takiego przebiegu.

Łącznie konieczne będzie pojawienie się na badaniu co najmniej cztery razy w ciągu trzech lat, a koszt każdego z nich naprawdę szokuje. Łączna kwota (bez podatku VAT!) wynosi aż 355 tys. funtów, co w przeliczeniu daje nam kwotę około… 1,8 mln złotych. Warto to podkreślić – mowa tu tylko o rutynowych serwisach zaplanowanych przez producenta, a cena nie zawiera podatku.

Oczywiście mówimy o hypercarze dostosowanym pod warunki drogowe – to samochód specjalnej troski i nie ma co do tego wątpliwości. Aston Martin przy okazji wie dobrze, że może rzucić zaporowe kwoty za serwisowanie, skoro auto i tak kosztuje krocie. Z drugiej strony wydaje się całkiem prawdopodobne, że Aston Martin Valkyrie jest najdroższym w utrzymaniu autem świata!

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania