Audi powróci do LeMans i wystartuje w Dakarze. Za to wycofa się z Formuły E 

Duże zmiany w motorsporcie. Po 5 latach przerwy Audi powróci do LeMans. Mało tego, producent skupi się również na startach w rajdzie Dakar. Wszystko to kosztem Formuły E, która podobno miała być przyszłością wyścigów.

Dakarową rajdówkę powinniśmy poznać przed 2022 rokiem.Dakarową rajdówkę powinniśmy poznać przed 2022 rokiem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Dyrektor zarządzający Audi Sport, Julius Seelbach, oficjalnie potwierdził, że wraz z końcem sezonu 2021 Audi wycofa swój fabryczny zespół z Formuły E, choć nadal będzie przygotowywać i obsługiwać bolidy prywatnych teamów.

Środki, które pierwotnie miały być przeznaczone na starty, zostaną natomiast spożytkowane w innych rodzajach sportów motorowych - nie mniej spektakularnych, a przy tym nadal pozwalających na wykorzystywanie elektryfikacji.

Zgodnie z planem, już w 2022 roku Audi zamierza wystartować w Rajdzie Dakar wyjątkową hybrydą z systemem range extender. Oznacza to, że silnik spalinowy TFSI nie będzie odpowiadał bezpośrednio za napęd, lecz ładowanie wydajnego akumulatora.

Seelbach nie ukrywa, że rajdy cross-country są tą dziedziną, na której Audi Sport zamierza skupić się w przyszłości. Taka decyzja z pewnością nieźle koreluje ze stale rozwijającą się gamą crossoverów, także tych napędzanych systemami hybrydowymi oraz samym prądem.

Jakby tego było mało, planowany jest także powrót do wyścigów WEC i IMSA. Specjalnie przygotowany samochód z kategorii LMDh ma bazować na bolidach LMP2 i wykorzystywać hybrydowy napęd identyczny dla wszystkich zespołów. Producenci będą natomiast odpowiedzialni za przygotowanie całej reszty.

Trzeba przyznać, że sportowa przyszłość Audi zapowiada się bardzo interesująco. Czas pokaże, czy rezygnacja z Formuły E na rzecz dwóch innych dziedzin wyścigów okaże się udana z marketingowego punktu widzenia.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne