Audi powróci do LeMans i wystartuje w Dakarze. Za to wycofa się z Formuły E 

Duże zmiany w motorsporcie. Po 5 latach przerwy Audi powróci do LeMans. Mało tego, producent skupi się również na startach w rajdzie Dakar. Wszystko to kosztem Formuły E, która podobno miała być przyszłością wyścigów.

Dakarową rajdówkę powinniśmy poznać przed 2022 rokiem.Dakarową rajdówkę powinniśmy poznać przed 2022 rokiem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Dyrektor zarządzający Audi Sport, Julius Seelbach, oficjalnie potwierdził, że wraz z końcem sezonu 2021 Audi wycofa swój fabryczny zespół z Formuły E, choć nadal będzie przygotowywać i obsługiwać bolidy prywatnych teamów.

Środki, które pierwotnie miały być przeznaczone na starty, zostaną natomiast spożytkowane w innych rodzajach sportów motorowych - nie mniej spektakularnych, a przy tym nadal pozwalających na wykorzystywanie elektryfikacji.

Zgodnie z planem, już w 2022 roku Audi zamierza wystartować w Rajdzie Dakar wyjątkową hybrydą z systemem range extender. Oznacza to, że silnik spalinowy TFSI nie będzie odpowiadał bezpośrednio za napęd, lecz ładowanie wydajnego akumulatora.

Seelbach nie ukrywa, że rajdy cross-country są tą dziedziną, na której Audi Sport zamierza skupić się w przyszłości. Taka decyzja z pewnością nieźle koreluje ze stale rozwijającą się gamą crossoverów, także tych napędzanych systemami hybrydowymi oraz samym prądem.

Jakby tego było mało, planowany jest także powrót do wyścigów WEC i IMSA. Specjalnie przygotowany samochód z kategorii LMDh ma bazować na bolidach LMP2 i wykorzystywać hybrydowy napęd identyczny dla wszystkich zespołów. Producenci będą natomiast odpowiedzialni za przygotowanie całej reszty.

Trzeba przyznać, że sportowa przyszłość Audi zapowiada się bardzo interesująco. Czas pokaże, czy rezygnacja z Formuły E na rzecz dwóch innych dziedzin wyścigów okaże się udana z marketingowego punktu widzenia.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie