Audi powróci do LeMans i wystartuje w Dakarze. Za to wycofa się z Formuły E 

Duże zmiany w motorsporcie. Po 5 latach przerwy Audi powróci do LeMans. Mało tego, producent skupi się również na startach w rajdzie Dakar. Wszystko to kosztem Formuły E, która podobno miała być przyszłością wyścigów.

Dakarową rajdówkę powinniśmy poznać przed 2022 rokiem.Dakarową rajdówkę powinniśmy poznać przed 2022 rokiem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Dyrektor zarządzający Audi Sport, Julius Seelbach, oficjalnie potwierdził, że wraz z końcem sezonu 2021 Audi wycofa swój fabryczny zespół z Formuły E, choć nadal będzie przygotowywać i obsługiwać bolidy prywatnych teamów.

Środki, które pierwotnie miały być przeznaczone na starty, zostaną natomiast spożytkowane w innych rodzajach sportów motorowych - nie mniej spektakularnych, a przy tym nadal pozwalających na wykorzystywanie elektryfikacji.

Zgodnie z planem, już w 2022 roku Audi zamierza wystartować w Rajdzie Dakar wyjątkową hybrydą z systemem range extender. Oznacza to, że silnik spalinowy TFSI nie będzie odpowiadał bezpośrednio za napęd, lecz ładowanie wydajnego akumulatora.

Seelbach nie ukrywa, że rajdy cross-country są tą dziedziną, na której Audi Sport zamierza skupić się w przyszłości. Taka decyzja z pewnością nieźle koreluje ze stale rozwijającą się gamą crossoverów, także tych napędzanych systemami hybrydowymi oraz samym prądem.

Jakby tego było mało, planowany jest także powrót do wyścigów WEC i IMSA. Specjalnie przygotowany samochód z kategorii LMDh ma bazować na bolidach LMP2 i wykorzystywać hybrydowy napęd identyczny dla wszystkich zespołów. Producenci będą natomiast odpowiedzialni za przygotowanie całej reszty.

Trzeba przyznać, że sportowa przyszłość Audi zapowiada się bardzo interesująco. Czas pokaże, czy rezygnacja z Formuły E na rzecz dwóch innych dziedzin wyścigów okaże się udana z marketingowego punktu widzenia.

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie