WAŻNE
TERAZ

Nowe otwarcie rządu Donalda Tuska. Oto kluczowy dokument

Audi Q4 e-tron ma zaskakująco niską cenę. Oczywiście jak na elektryka marki premium

Q4 e-tron to pierwszy elektryczny samochód z Ingolstadt oparty na platformie MEB. Technicznie ma wiele wspólnego z Volkswagenem ID.4 i Skodą Enyaq. Ceny także nieprzesadnie się różnią. Czyżby szykował się nowy hit w segmencie aut zasilanych prądem?

Audi Q4 e-tron jest wycenione całkiem rozsądnie.Audi Q4 e-tron jest wycenione całkiem rozsądnie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

Polscy klienci chętni na zakup Audi Q4 e-tron mogą już składać zamówienia. W oficjalnym konfiguratorze pojawiły się ceny odmiany ze standardowym nadwoziem typu SUV. Później do gamy dołączy także Sportback, który będzie zapewne nieco droższy. Nie ma jednak powodów do obaw - Niemcy zdają się wyceniać nowy model całkiem rozsądnie.

Świadczy o tym kwota bazowego wydania na poziomie 195 100 zł. To tylko nieznacznie więcej niż w przypadku podobnej konstrukcyjne Škody Enyaq, której cennik startuje z pułapu 182 300 zł. Owszem, Czesi oferują delikatnie większą baterię - netto 58 kWh, a Audi 52 kWh oraz 132-kilowatowy napęd zamiast 125 kW w Q4, lecz mimo to różnica jest zaskakująco niewielka. Co warte odnotowania, do wyboru mamy też mocniejsze wydanie.

Audi Q4 e-tron - ceny minimalne wersji napędu:

  • Q4 e-tron 35 e-tron 52 kWh 125 kW (170 KM) - od 195 100 zł
  • Q4 e-tron 40 e-tron 77 kWh 150 kW (204 KM) - od 219 100 zł
Audi Q4 e-tron (2021)
Audi Q4 e-tron (2021) © mat. prasowe / Audi

Tańsza wersja osiąga setkę w 9 sekund i pozwala przejechać maksymalnie 341 km na jednym ładowaniu. Droższa natomiast przyspiesza 0-100 km/h w 8,5 sekundy, a na pełnym akumulatorze pokona nawet 497 km. Powodów do narzekań nie daje też wyposażenie choć klasycznie dla Audi, liczbę dodatków można łatwo (i kosztownie) zwiększyć korzystając z licznych pakietów.

Audi Q4 e-tron - wybrane elementy wyposażenia:

  • 2-strefowa klimatyzacja automatyczna
  • oświetlenie LED
  • 19-calowe felgi
  • asystent pasa ruchu
  • system front assist
  • tylne czujniki parkowania

Warto odnotować, że gama wersji będzie sukcesywnie rozbudowywana. W planach są również mocniejsze warianty z 220-kilowatowym na czele. Z pewnością jednak będą one zauważalnie droższe od bazowych, dostępnych już dziś.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej