Auta na wodór będą kosztować tyle co elektryki. Hyundai twierdzi, że to możliwe

Hyundai rozpoczyna wodorową ofensywę. Koreańczycy zamierzają rozwijać ten rodzaj napędu na równi z elektrycznym. Co więcej, twierdzą, że po 2030 roku ceny pojazdów wodorowych będą podobne, co elektryków z akumulatorami.

Vision FK to połączenie napędu elektrycznego i wodorowegoVision FK to połączenie napędu elektrycznego i wodorowego
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Podczas targów IAA w Monachium Hyundai przedstawił śmiałą strategię na najbliższe lata. Zakłada ona całkowite przejście na elektromobilność w Europie po 2035 roku oraz rozwój innych, alternatywnych źródeł napędu - głównie wodorowych.

Dowodem na potwierdzenie tych słów jest hybrydowy koncept Vision FK zasilany ogniwami paliwowymi i prądem z wtyczki. Hyundai chwali się imponującymi danymi technicznymi - mocą przekraczającą 670 KM i przyspieszeniem do setki w mniej niż 4 sekundy. Maksymalny zasięg też nie rozczarowuje - wynosi bowiem 600 km.

Zaskakujący jest fakt, że to hybryda, ale nie taka klasyczna, łącząca silnik spalinowy z elektrycznym, lecz napęd wodorowy z elektrycznym. Wcześniej nad takim rozwiązaniem pracował Mercedes, a wybrani klienci otrzymali do testów model GLC F-Cell, podobne plany snuje też Stellantis.

Hyundai Vision FK Concept
Hyundai Vision FK Concept © mat. prasowe / Hyundai

Na razie jednak koncept jest niczym innym jak jeżdżącym laboratorium pozwalającym rozwijać nowoczesne technologie bez stuprocentowych szans na przerodzenie się w produkcyjny model. Nie zmienia to jednak faktu, że napęd wodorowy stanowi ważny filar strategii marki i będzie rozwijany równolegle z elektrycznym.

Przedstawiciele marki twierdzą, że dzięki popularyzacji takich rozwiązań już w przyszłej dekadzie ceny pojazdów wodorowych i elektrycznych będą na tym samym poziomie. Aby tak się stało, ogniwa paliwowe muszą być szerzej reprezentowane na rynku, o co Hyundai zamierza zadbać w najbliższych latach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie