Bugatti rozważa elektryczny samochód do jazdy na co dzień

Po Veyronie i Chironie przyszedł czas na kolejne auto Bugatti. Tym razem nie będzie to bijące rekordy, dwudrzwiowe gran turismo, a raczej coś bardziej praktycznego. Co więcej, może mieć napęd elektryczny.

Praktyczne nadwozie konceptu 16C Galibier może stanowić punkt wyjścia dla nowego modeluPraktyczne nadwozie konceptu 16C Galibier może stanowić punkt wyjścia dla nowego modelu
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Bugatti
Michał Zieliński

Veyron, Chiron, Divo czy ostatnio La Voiture Noire – każdy samochód Bugatti jest wyjątkowy, piekielnie szybki i szalenie drogi. Z tym właśnie kojarzy nam się ten producent, ale w przyszłości może się to trochę zmienić. Stephan Winkelmann, szef Bugatti, zdradził w rozmowie z Automotive News Europie, że firma rozważa wprowadzenie zupełnie nowego modelu.

Celem nie będzie bicie rekordu prędkości czy ceny, a stworzenie idealnego auta na co dzień. Czy będzie to coupé, SUV, a może limuzyna? Tego Winkelmann jeszcze nie powiedział. Przyznał jednak, że samochód może mieć napęd elektryczny. Jego zdaniem taki silnik oferuje odpowiedni balans pomiędzy osiągami i komfortem. Nowy model ma być też tańszy niż kosztujący przynajmniej 2,5 miliona euro Chiron, choć obiektywnie ciągle będzie bardzo drogi.

Sam kierunek nie jest niczym niezwykłym. Rolls-Royce rozszerzył gamę o mniejszego Ghosta oraz SUV-a Cullinana, Lamborghini wprowadziło Urusa, nad praktycznym samochodem pracuje też Ferrari. Dzisiaj klienci poszukują właśnie takich modeli, więc to naturalne, że Bugatti też chce powalczyć na tym terenie.

Dla klientów to również będzie dobra wiadomość. Obecnie przeciętny właściciel bugatti ma w garażu jeszcze jeden samochód tego producenta i 40 innych aut. Gdybym był jednym z nich, możliwość dokupienia praktyczniejszego modelu, z którego mógłbym korzystać na co dzień, brzmiałaby atrakcyjnie.

Kiedy zobaczymy to tańsze bugatti? Tego też nie wiemy. Spekuluje się, że prace będą trwały jeszcze 4 lata, więc można spodziewać się debiutu w okolicach 2023 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona