Citroën ë-C4 zadebiutuje 30 czerwca. W planach również wersje spalinowe

Zupełnie nowa odsłona Citroëna C4 zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu. Najpierw w elektrycznym wydaniu ë-C4, by następnie doczekać się także wersji z klasycznym napędem spalinowym. Czego powinniśmy się spodziewać?

Nowy C4 częściowo zastąpi też Cactusa, który po liftingu sprzedawał się słabo.Nowy C4 częściowo zastąpi też Cactusa, który po liftingu sprzedawał się słabo.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Citroën nie zamierza wycofywać się z segmentu kompaktów, czego najlepszym dowodem jest zapowiedź premiery nowego C4. Auto pod względem rynkowej przynależności ma balansować na granicy klasycznego hatchbacka i crossovera, dzięki czemu może trafić w zróżnicowane gusta klientów.

W pierwszej kolejności poznamy elektryczną wersję modelu zapowiadaną jako ë-C4. Francuzi w oficjalnym wideo promocyjnym opublikowanym na twitterze twierdzą, że auto ujrzy światło dzienne już 30 czerwca. Nowy kompakt zastąpi jednocześnie dwa modele - wycofanego w 2018 roku hatchbacka C4 oraz niewielkiego crossovera C4 Cactus, który w wersji po faceliftingu nie cieszył się zainteresowaniem klientów.

Najnowsza odsłona w jednym nadwoziu połączy style obu poprzedników, a do tego będzie wyróżniać się znacznie bogatszą gamą opcji napędu. W planach poza wspomnianą już wersją elektryczną są też oczywiście tradycyjne jednostki benzynowe i diesle.

Z racji, że auto ma bazować na tej samej platformie co chociażby nowy Peugeot 2008 spodziewamy się motorów 1,2 PureTech, 1,5 HDi, czy sprawdzonego już w wielu modelach zestawu elektrycznego o łącznej mocy 136 KM i baterii o pojemności 50 kWh pozwalającej przejechać 300 km na jednym ładowaniu.

Więcej szczegółów poznamy pod koniec miesiąca. Już dziś jednak wiadomo, że nowy C4 będzie przede wszystkim kusił komfortem i nietypową stylistyką, czym powinien przyciągnąć uwagę wielbicieli francuskiej motoryzacji.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy