Citroën e-Berlingo dołącza do elektrycznego rodzeństwa. Napęd już znacie

Do Peugeota e-Riftera i Opel Combo-e dołącza trzecia propozycja w segmencie kombivanów zasilanych prądem. Mowa oczywiście o Citroënie e-Berlingo, który z tej trójki wyróżnia się najoryginalniejszym wyglądem. Technicznie jednak bez niespodzianek.

Elektryczne Berlingo będzie dostępne w drugiej połowie 2021 roku.Elektryczne Berlingo będzie dostępne w drugiej połowie 2021 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Citroen
Aleksander Ruciński

Zapewne nie zdziwi was fakt, że pod maską e-Berlingo zamontowano 136-konny silnik elektryczny współpracujący z akumulatorem o pojemności 50 kWh. To zestaw znany już nie tylko ze wspomnianego e-Riftera czy Combo-e, ale i innych, typowo osobowych modeli koncernu PSA.

Elektryczny citroën z takim napędem rozpędza się maksymalnie do 135 km/h i przejedzie 280 km na jednym ładowaniu. Standardowo jest wyposażony w pokładową ładowarkę o mocy 7,4 kW. W opcji można zdecydować się jednak na trójfazową 11 kW umożliwiającą ładowanie mocą 100 kW. Wówczas zapełnienie 80 proc. akumulatora potrwa około 30 minut.

Tak jak w przypadku e-Riftera, klienci mogą wybierać spośród dwóch rodajów nadwozia: M oraz XL. Pierwsza ma 4,4, a druga 4,75 metra długości. Przestrzeń bagażowa jest imponująca - w zależności od konfiguracji wynosi od 775 do 2126 litrów.

Citroen e-Berlingo (2021)
Citroen e-Berlingo (2021) © mat. prasowe / Citroen

Wersja zasilana prądem różni się od spalinowych nie tylko rodzajem napędu, ale i bogatszym wyposażeniem. Standardem będą rozbudowane multimedia z 8-calowym ekranem i 10-calowe, cyfrowe zegary. Dostaniemy też wyświetlacz head-up, system rozpoznawania znaków czy aktywny hamulec przedkolizyjny.

Auto zadebiutuje w salonach w drugiej połowie 2021 roku. Zapewne będzie zauważalnie droższe od standardowego, spalinowego wydania startującego w Polsce od kwoty 70 500 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie