Dacia solidnie odświeżyła Springa. Zyskał mocy, ale zasięgu – niekoniecznie

Dacia Spring jest jednym z najtańszych elektryków na rynku, co nie znaczy, że jest tania. Po dopłatach kosztuje niecałe 90 tys. zł. Teraz marka gruntowanie odświeżyła model. Aż chciałoby się rzec, że mamy do czynienia z nową generacją. Tymczasem platforma, układ napędowy oraz zestaw akumulatorów pozostały bez zmian.

Dacia Spring 2024Dacia Spring 2024
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dacia
Filip Buliński

Chociaż Dacia Spring kusiła zainteresowanych ceną, tak wykończeniem i wyposażeniem – już niekoniecznie. Miałem okazję testować samochód kilka lat temu i nie byłem zachwycony. Być może gruntowny lifting dacii zmieni postać rzeczy.

Już na pierwszy rzut oka widać, jak bardzo zmienił się Spring. Można wręcz pomyśleć, że mamy do czynienia z nową generacją. Zmiany zewnętrzne są zgodne z obecną polityką stylistyczną marki i trzeba przyznać, że miejski elektryk prezentuje się bardzo korzystnie. Nietrudno dopatrzyć się detali powiązanych, chociażby z większym Dusterem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi S3 - z gadżetami z RS 3

Równie duża rewolucja zaszła we wnętrzu. Poza 7-calowym wyświetlaczem cyfrowych zegarów nowy jest także 10-calowy ekran multimediów, wyposażony w świeży system. Przemodelowano również panel obsługi klimatyzacji, który, na szczęście, zachował fizyczne pokrętła i przyciski. Dobrą wiadomością dla wielu będzie dodanie regulacji kolumny kierowniczej.

Lepiej prezentuje się także tunel środkowy z wymienioną dźwignią wyboru kierunku jazdy. Inżynierowie przyłożyli się do ergonomii również w innych dziedzinach – pod maską wygospodarowano miejsce na 35-litrowy bagażnik, w postaci demontowalnej wanienki. Odrobinę więcej miejsca uzyskano też w kufrze – liczy on teraz 308 litrów, zamiast poprzednich 290.

Dacia Spring 2024
Dacia Spring 2024 © Materiały prasowe | Dacia

Dacia podczas liftingu nie poprzestała na kwestiach stylistycznych. W nowym Springu, obok dotychczasowej wersji 45-konnej, zagości wariant o mocy 65 KM. To pozwoli osiągnąć 100 km/h w niespełna 14 s. Niestety nie poczyniono żadnych zmian w kontekście akumulatorów. Zestaw wciąż ma pojemność 26,8 kWh netto, a wyższa moc oznacza według deklaracji wyższe zużycie energii. W efekcie właściciele mocniejszej wersji przejadą ok. 10-20 km mniej.

Dacia uważa jednak, że deklarowany zasięg na poziomie 220-230 km w zależności od wersji jest całkowicie wystarczający dla grupy docelowej. Według badań właściciele springów pokonują bowiem dziennie średnio 37 km przy średniej prędkości 37 km/h, a 90 proc. użytkowników przejeżdża w ciągu dnia mniej niż 70 km. Z kolei ¾ właścicieli ładuje swoje dacie z domowego gniazdka.

Dacia Spring 2024
Dacia Spring 2024 © Materiały prasowe | Dacia

W związku z powyższym marka nie zdecydowała się wyposażyć nowego Springa w mocne złącze ładowania. Maksymalna moc z prądu DC wynosi 30 kW, co pozwoli naładować akumulatory z 20 do 80 proc. w 45 min. Co jednak ważniejsze, Spring został wyposażony w możliwość ładowania dwukierunkowego – jeśli więc zapragniesz np. podładować sobie komputer, albo zabrać ze sobą opiekacz, dacia wesprze cię w twoich planach.

Dacia na razie milczy w kwestii cen. Schodzący ze sceny Spring zaczyna się obecnie od 107 tys. zł za wersję osobową bez dopłat. Należy jednak podkreślić, że gdy wchodził na rynek w 2021 r., kosztował 30 tys. zł mniej (bez dopłat). Nie spodziewałbym się więc nagłego spadku poniżej "magicznej" bariery.

  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
[1/10] Dacia Spring 2024 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Dacia
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀