Dacia solidnie odświeżyła Springa. Zyskał mocy, ale zasięgu – niekoniecznie

Dacia Spring jest jednym z najtańszych elektryków na rynku, co nie znaczy, że jest tania. Po dopłatach kosztuje niecałe 90 tys. zł. Teraz marka gruntowanie odświeżyła model. Aż chciałoby się rzec, że mamy do czynienia z nową generacją. Tymczasem platforma, układ napędowy oraz zestaw akumulatorów pozostały bez zmian.

Dacia Spring 2024Dacia Spring 2024
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dacia
Filip Buliński

Chociaż Dacia Spring kusiła zainteresowanych ceną, tak wykończeniem i wyposażeniem – już niekoniecznie. Miałem okazję testować samochód kilka lat temu i nie byłem zachwycony. Być może gruntowny lifting dacii zmieni postać rzeczy.

Już na pierwszy rzut oka widać, jak bardzo zmienił się Spring. Można wręcz pomyśleć, że mamy do czynienia z nową generacją. Zmiany zewnętrzne są zgodne z obecną polityką stylistyczną marki i trzeba przyznać, że miejski elektryk prezentuje się bardzo korzystnie. Nietrudno dopatrzyć się detali powiązanych, chociażby z większym Dusterem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi S3 - z gadżetami z RS 3

Równie duża rewolucja zaszła we wnętrzu. Poza 7-calowym wyświetlaczem cyfrowych zegarów nowy jest także 10-calowy ekran multimediów, wyposażony w świeży system. Przemodelowano również panel obsługi klimatyzacji, który, na szczęście, zachował fizyczne pokrętła i przyciski. Dobrą wiadomością dla wielu będzie dodanie regulacji kolumny kierowniczej.

Lepiej prezentuje się także tunel środkowy z wymienioną dźwignią wyboru kierunku jazdy. Inżynierowie przyłożyli się do ergonomii również w innych dziedzinach – pod maską wygospodarowano miejsce na 35-litrowy bagażnik, w postaci demontowalnej wanienki. Odrobinę więcej miejsca uzyskano też w kufrze – liczy on teraz 308 litrów, zamiast poprzednich 290.

Dacia Spring 2024
Dacia Spring 2024 © Materiały prasowe | Dacia

Dacia podczas liftingu nie poprzestała na kwestiach stylistycznych. W nowym Springu, obok dotychczasowej wersji 45-konnej, zagości wariant o mocy 65 KM. To pozwoli osiągnąć 100 km/h w niespełna 14 s. Niestety nie poczyniono żadnych zmian w kontekście akumulatorów. Zestaw wciąż ma pojemność 26,8 kWh netto, a wyższa moc oznacza według deklaracji wyższe zużycie energii. W efekcie właściciele mocniejszej wersji przejadą ok. 10-20 km mniej.

Dacia uważa jednak, że deklarowany zasięg na poziomie 220-230 km w zależności od wersji jest całkowicie wystarczający dla grupy docelowej. Według badań właściciele springów pokonują bowiem dziennie średnio 37 km przy średniej prędkości 37 km/h, a 90 proc. użytkowników przejeżdża w ciągu dnia mniej niż 70 km. Z kolei ¾ właścicieli ładuje swoje dacie z domowego gniazdka.

Dacia Spring 2024
Dacia Spring 2024 © Materiały prasowe | Dacia

W związku z powyższym marka nie zdecydowała się wyposażyć nowego Springa w mocne złącze ładowania. Maksymalna moc z prądu DC wynosi 30 kW, co pozwoli naładować akumulatory z 20 do 80 proc. w 45 min. Co jednak ważniejsze, Spring został wyposażony w możliwość ładowania dwukierunkowego – jeśli więc zapragniesz np. podładować sobie komputer, albo zabrać ze sobą opiekacz, dacia wesprze cię w twoich planach.

Dacia na razie milczy w kwestii cen. Schodzący ze sceny Spring zaczyna się obecnie od 107 tys. zł za wersję osobową bez dopłat. Należy jednak podkreślić, że gdy wchodził na rynek w 2021 r., kosztował 30 tys. zł mniej (bez dopłat). Nie spodziewałbym się więc nagłego spadku poniżej "magicznej" bariery.

  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
  • Dacia Spring 2024
[1/10] Dacia Spring 2024 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Dacia

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie