Frankfurt 2019: Cupra Tavascan - przyszłość należy do aut elektrycznych

Podczas tegorocznego salonu we Frankfurcie Cupra pokaże sportowy koncept z napędem elektrycznym. Tavascan - bo tak się nazywa - stanowi zapowiedź ostrego SUV-a hiszpańskiej marki.

Tavascan to koncept kontrowersyjny jak większość podobnych konstrukcji.Tavascan to koncept kontrowersyjny jak większość podobnych konstrukcji.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Cupra Tavascan Concept wygląda bardzo futurystycznie, jak na pojazd studyjny przystało. Stylistyka nadwozia nie każdemu przypadnie do gustu, ale tak już zazwyczaj bywa w przypadku tego typu projektów. Od niuansów dotyczących wyglądu ważniejszy jest komunikat, jaki Hiszpanie wysyłają światu - przyszłość należy do aut elektrycznych.

Choć obecnie ani Seat, ani też jego marka-córka, nie mają w ofercie w pełni elektrycznych modeli, wkrótce ma się to zmienić. Hiszpanie już zaprezentowali Mii na prąd, a zwiastunem pierwszego elektryka Cupry jest właśnie Tavascan. Auto stanowi zapowiedź szybkiego i ekologicznego SUV-a. Według badań przeprowadzonych na zlecenie hiszpańskiej marki, w najbliższych latach ten segment rynku ma rozwijać się najbardziej dynamicznie.

Nazwa konceptu została zaczerpnięta od pewnej wioski w Pirenejach i dobrze oddaje masywny charakter pojazdu. 22-calowe koła, wysoko poprowadzona linia okien, czy potężne nadkola mogą się podobać. Podobnie jak ścięta tylna klapa ozdobiona szeroką listwą świetlną znaną już chociażby z Seata Tarraco. Wnętrze, choć nowoczesne, nie jest już tak spektakularne.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Główną rolę w kabinie odgrywa duży, dotykowy wyświetlacz oraz cyfrowe zegary. Minimalistyczny design nie oznacza jednak negatywnych odczuć. Trudno nazwać kokpit spartańskim. Właściwy klimat zapewnią połacie skóry, włókno węglowe, a nawet miedź. Na pokładzie znalazły się cztery duże, indywidualne fotele, choć ewentualna wersja produkcyjna będzie zapewne pojazdem 5-osobowym.

Na razie trudno powiedzieć czy i kiedy doczekamy się realizacji tego konceptu. Pozostaje jedynie liczyć, że Hiszpanie zdecydują się na zastosowanie identycznego napędu. Tutaj bowiem mamy do czynienia z dwoma silnikami elektrycznymi - po jednym na każdą z osi - o łącznej mocy 310 KM. To wystarczy, by osiągać setkę w czasie 6,5 sekundy i rozpędzać się do 280 km/h. Całkiem nieźle, jak na debiutanta. Pozostaje mieć nadzieję, że auto prędzej czy później trafi do produkcji.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy