Elektryczna Mazda MX-30 ma mieć generator prądu. Będzie to silnik Wankla

Pod koniec 2019 roku Mazda pochwaliła się swoim w pełni elektrycznym crossoverem MX-30. Auto jest raczej średniakiem w kwestii pojemności baterii - a co za tym idzie - także zasięgu. Japończycy rozważają więc wprowadzenie na niektóre rynki wersji wykorzystującej mały silnik Wankla.

MX-30 jako hybryda z wanklem? To możliwy scenariusz.MX-30 jako hybryda z wanklem? To możliwy scenariusz.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Fani Mazdy i nietypowych rozwiązań technicznych z utęsknieniem czekają na powrót jednostek z wirującym tłokiem. Niewykluczone, że po latach zapowiedzi w końcu do tego dojdzie, choć raczej nie w formie, jakiej pierwotnie się spodziewano.

Ci, którzy liczyli na godnego następcę kultowych wręcz modeli RX-7 oraz RX-8 nie będą zadowoleni. Mazda zamierza bowiem wykorzystać wankla w roli range extendera. Oznacza to, że jednostka spalinowa nie będzie bezpośrednio wprawiać pojazdu w ruch, a jedynie ładować akumulator, który następnie zasili silnik elektryczny.

To rozwiązanie znane m.in. z Fiskera Karma czy BMW i3 Range Extender, z tą różnicą, że Mazda zamiast klasycznej jednostki spalinowej chce wykorzystać silnik wankla. To, co było wiadomo już od dłuższego czasu, właściwie potwierdzono niedawno w oficjalnym komunikacie prasowym amerykańskiego oddziału marki.

"Firma opracowała prototyp Mazda2 EV z małym silnikiem rotacyjnym wykorzystywanym jako wzmacniacz zasięgu. Podobny system może znaleźć zastosowanie w Maździe MX-30, nowym, elektrycznym crossoverze z akumulatorem, który w tym roku trafi do salonów sprzedaży."

Taki wariant niebawem pojawi się więc na rynku, z naciskiem na USA, gdzie około 200 km zasięgu z seryjnego akumulatora o pojemności 35,5 kWh może okazać się niewystarczającą wartością. MX-30, jak kiedyś BMW i3 będzie więc dostępne zarówno jako typowy elektryk oraz hybryda.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie