BMW iX3 w kwestii wyglądu niczym się nie wyróżnia, czego nie można powiedzieć o napędzie

Mercedes EQC i Audi e-tron mają nowego rywala spod znaku BMW. Elektryczny SUV iX3 po 2 latach od premiery konceptu doczekał się wersji produkcyjnej. Nadwozie, które niewiele różni się od spalinowego X3, skrywa nowoczesny, elektryczny napęd.

Na pierwszy rzut oka auto niewiele różni się od X3.Na pierwszy rzut oka auto niewiele różni się od X3.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowe BMW iX3 to drugie w pełni elektryczne auto tej marki i pierwszy model reprezentujący nową generację bawarskich pojazdów zasilanych prądem. Tym, co zaskakuje, jest stonowany wygląd nadwozia, które poza kilkoma aerodynamicznymi detalami i miejscem na wtyczkę, niewiele różni się od spalinowego X3.

Z pewnością docenią to bardziej konserwatywni klienci, którzy nie zawsze chcą łączyć elektryczny napęd z futurystycznym wyglądem tak charakterystycznym dla wielu aut tego typu. A jak zmieniło się wnętrze? Tego jeszcze nie wiemy, gdyż BMW poskąpiło fotografii kabiny. Z materiałów prasowych wynika jednak, że wyposażenie standardowe będzie całkiem bogate.

Na pokładzie znajdziemy m.in. lakier metalizowany, reflektory diodowe, 3-strefową klimatyzację z ogrzewaniem i klimatyzacją postojową, automatyczną klapę bagażnika szklany dach panoramiczny, system asystujący kierowcy Professional i oświetlenie ambientowe.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Co ciekawe, BMW chwali się też, że dźwięk towarzyszący uruchamianiu i wyłączaniu napędu elektrycznego skomponował znakomity kompozytor Hans Zimmer. Czego jeszcze powinniśmy spodziewać się po tym napędzie? Przede wszystkim 286 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła.

Taki zestaw pozwoli osiągać setkę w 6,8 sekundy i rozpędzać się do 180 km/h (ograniczone elektronicznie). Nieźle zapowiada się też maksymalny zasięg. Dzięki akumulatorom o pojemności 80 kWh brutto na jednym ładowaniu mamy przejechać nawet 460 km według norm WLTP. Same akumulatory, dostarczane przez chińską firmę CATL, mają natomiast charakteryzować się niższą zawartością kobaltu. Warto wspomnieć, że dzięki możliwości szybkiego ładowania mocą 150 kW można je zapełnić w 80 proc. już po 34 minutach.

Produkcja iX3 w chińskim Shenyang wystartuje już niebawem. Pierwsze egzemplarze trafią na tamtejszy rynek jeszcze w tym roku. W europejskich salonach iX3 zadebiutuje natomiast dopiero w 2021 roku. Za bazową wersję zapłacimy 282 900 zł, co oznacza, że iX3 jest zauważalnie tańszą propozycją niż konkurencyjny Mercedes EQC i Audi e-tron.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/21] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci