Elektryczny Opel Vivaro-e będzie nową alternatywą w segmencie aut dostawczych

Opel sukcesywnie elektryfikuje gamę swoich modeli, dążąc do osiągnięcia celu zaplanowanego na 2024 rok. Niemiecka marka pod władaniem koncernu PSA chce, aby najpóźniej za 5 lat wszystkie modele w jej gamie były dostępne także jako elektryki lub hybrydy. Vivaro-e jest drugim po Corsie-e autem, które wspomoże realizację tych planów.

Vivaro-e trafi na rynek w 2020 roku.Vivaro-e trafi na rynek w 2020 roku.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Vivaro to bliźniacza konstrukcja dla dostawczaków Toyoty, Peugeota i Citroena, która teraz doczekała się także elektrycznej wersji. Samochód trafi na rynek już w 2020 roku i w topowej odmianie zaskoczy maksymalnym zasięgiem. Klienci będą mieli do wyboru dwa warianty różniące się pojemnością baterii: 50 kWh pozwalający przejechać 200 km na jednym ładowaniu oraz 75 kWh, który zajedzie o 100 km dalej.

300 km maksymalnego zasięgu to już całkiem przyzwoita wartość jak na miejski pojazd dostawczy. Powinna okazać się wystarczająca w codziennym użytkowaniu. Taka propozycja wydaje się niezłą opcją np. dla kurierów. Opel liczy, że Vivaro-e spotka się z ciepłym przyjęciem dużych, firmowych flot, szczególnie w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie oczywiście oferowany pod marką Vauxhall.

W najbliższych dwóch latach do gamy użytkowych pojazdów Opla zasilanych prądem dołączy jeszcze Zafira Life, będąca osobowym odpowiednikiem Vivaro, jak również Combo Cargo i Combo Life. Oznacza to, że już w 2021 roku marka będzie miała w swojej ofercie co najmniej 5 pojazdów elektrycznych, a może nawet i więcej, jeśli w parze z dostawczakami pójdzie także elektryfikacja typowo osobowych konstrukcji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Sukces Vivaro-e jak zwykle w takich przypadkach zależy przede wszystkim od cen. Obecnie za najtańszą, spalinową odmianę trzeba wyłożyć co najmniej 90 250 zł. Nie zdziwimy się, jeśli topowa wersja elektryczna będzie droższa o jakieś 50 tysięcy złotych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie