Elektryczny Opel Vivaro-e będzie nową alternatywą w segmencie aut dostawczych

Opel sukcesywnie elektryfikuje gamę swoich modeli, dążąc do osiągnięcia celu zaplanowanego na 2024 rok. Niemiecka marka pod władaniem koncernu PSA chce, aby najpóźniej za 5 lat wszystkie modele w jej gamie były dostępne także jako elektryki lub hybrydy. Vivaro-e jest drugim po Corsie-e autem, które wspomoże realizację tych planów.

Vivaro-e trafi na rynek w 2020 roku.Vivaro-e trafi na rynek w 2020 roku.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Vivaro to bliźniacza konstrukcja dla dostawczaków Toyoty, Peugeota i Citroena, która teraz doczekała się także elektrycznej wersji. Samochód trafi na rynek już w 2020 roku i w topowej odmianie zaskoczy maksymalnym zasięgiem. Klienci będą mieli do wyboru dwa warianty różniące się pojemnością baterii: 50 kWh pozwalający przejechać 200 km na jednym ładowaniu oraz 75 kWh, który zajedzie o 100 km dalej.

300 km maksymalnego zasięgu to już całkiem przyzwoita wartość jak na miejski pojazd dostawczy. Powinna okazać się wystarczająca w codziennym użytkowaniu. Taka propozycja wydaje się niezłą opcją np. dla kurierów. Opel liczy, że Vivaro-e spotka się z ciepłym przyjęciem dużych, firmowych flot, szczególnie w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie oczywiście oferowany pod marką Vauxhall.

W najbliższych dwóch latach do gamy użytkowych pojazdów Opla zasilanych prądem dołączy jeszcze Zafira Life, będąca osobowym odpowiednikiem Vivaro, jak również Combo Cargo i Combo Life. Oznacza to, że już w 2021 roku marka będzie miała w swojej ofercie co najmniej 5 pojazdów elektrycznych, a może nawet i więcej, jeśli w parze z dostawczakami pójdzie także elektryfikacja typowo osobowych konstrukcji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Sukces Vivaro-e jak zwykle w takich przypadkach zależy przede wszystkim od cen. Obecnie za najtańszą, spalinową odmianę trzeba wyłożyć co najmniej 90 250 zł. Nie zdziwimy się, jeśli topowa wersja elektryczna będzie droższa o jakieś 50 tysięcy złotych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne