Elektryczny Opel Vivaro-e będzie nową alternatywą w segmencie aut dostawczych

Opel sukcesywnie elektryfikuje gamę swoich modeli, dążąc do osiągnięcia celu zaplanowanego na 2024 rok. Niemiecka marka pod władaniem koncernu PSA chce, aby najpóźniej za 5 lat wszystkie modele w jej gamie były dostępne także jako elektryki lub hybrydy. Vivaro-e jest drugim po Corsie-e autem, które wspomoże realizację tych planów.

Vivaro-e trafi na rynek w 2020 roku.Vivaro-e trafi na rynek w 2020 roku.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Vivaro to bliźniacza konstrukcja dla dostawczaków Toyoty, Peugeota i Citroena, która teraz doczekała się także elektrycznej wersji. Samochód trafi na rynek już w 2020 roku i w topowej odmianie zaskoczy maksymalnym zasięgiem. Klienci będą mieli do wyboru dwa warianty różniące się pojemnością baterii: 50 kWh pozwalający przejechać 200 km na jednym ładowaniu oraz 75 kWh, który zajedzie o 100 km dalej.

300 km maksymalnego zasięgu to już całkiem przyzwoita wartość jak na miejski pojazd dostawczy. Powinna okazać się wystarczająca w codziennym użytkowaniu. Taka propozycja wydaje się niezłą opcją np. dla kurierów. Opel liczy, że Vivaro-e spotka się z ciepłym przyjęciem dużych, firmowych flot, szczególnie w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie oczywiście oferowany pod marką Vauxhall.

W najbliższych dwóch latach do gamy użytkowych pojazdów Opla zasilanych prądem dołączy jeszcze Zafira Life, będąca osobowym odpowiednikiem Vivaro, jak również Combo Cargo i Combo Life. Oznacza to, że już w 2021 roku marka będzie miała w swojej ofercie co najmniej 5 pojazdów elektrycznych, a może nawet i więcej, jeśli w parze z dostawczakami pójdzie także elektryfikacja typowo osobowych konstrukcji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Sukces Vivaro-e jak zwykle w takich przypadkach zależy przede wszystkim od cen. Obecnie za najtańszą, spalinową odmianę trzeba wyłożyć co najmniej 90 250 zł. Nie zdziwimy się, jeśli topowa wersja elektryczna będzie droższa o jakieś 50 tysięcy złotych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥