Fisker Pear już bez tajemnic. Najmniejszy model marki zmieści nawet sześć osób

Elektryczny Fisker Pear będzie jedną z gwiazd salonu IAA w Monachium. Z tej okazji amerykański producent pochwalił się detalami. Trzeba przyznać, że jest nieźle.

Fisker PearFisker Pear
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fisker
Aleksander Ruciński

Pear to przedstawiciel segmentu kompaktowych SUV-ów. Z długością 4550 mm jest najmniejszym modelem marki, co wcale jednak nie oznacza braku przestrzeni w kabinie. Najlepszym tego dowodem jest opcjonalna, sześciomiejscowa konfiguracja z przednią ławką zamiast osobnych foteli.

Drugą ciekawostką jest specjalność marki, "Houdini Trunk". To unikalny system dostępu do bagażnika ułatwiający jego obsługę w ciasnych miejscach. Wszystko dlatego, że klapa przesuwa się w dół, za belkę bagażnika.

Zresztą, bagażniki są dwa. Jak przystało na elektryka, dodatkową przestrzeń znajdziemy także pod przednią klapą. Opcjonalnie przedni bagażnik może być zaizolowany, by lepiej utrzymywać temperaturę. To ukłon np. w kierunku dostawców jedzenia.

Fisker Pear
Fisker Pear © Materiały prasowe | Fisker

Fisker chwali się też ekologicznym wnętrzem, które zostało wykonane głównie z recyklingowanych materiałów. Jest nie tylko przyjazne dla środowiska, ale i wyjątkowo wytrzymałe, dzięki czemu zniesie trudy eksploatacji w car-sharingu czy przy małych dzieciach. Zaletą kabiny ma być również tryb Lounge pozwalający rozłożyć fotele i cieszyć się filmem z 17,1-calowego, obracanego ekranu.

Jeśli chodzi o technikalia, nie znamy dokładnej mocy. Wiadomo jednak, że klienci dostaną dwie opcje akumulatorów - słabszą zapewniającą około 300 km zasięgu i mocniejszą pozwalającą przekroczyć 500 km.

W zależności od wersji napęd będzie realizowany przez jedną lub dwie osie. W planach jest też ostra, sportowa wersja. Bazowa ma startować w USA z poziomu około 30 tys. dolarów, co wydaje się bardzo atrakcyjną kwotą. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, produkcja ruszy w pierwszej połowie 2025 roku.

  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
  • Fisker Pear
[1/24] Fisker Pear Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Fisker
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne