Ford będzie sprzedawać auta spalinowe po 2030 roku. Nagła zmiana planów dyktowana popytem

Ford był jedną z pierwszych marek w Europie, które szumnie ogłosiły całkowite przejście na elektromobilność od 2030 roku. Teraz firma wycofuje się z tego planu i przyznaje, że popyt na elektryki jest mniejszy, niż przewidywano.

Nowy Ford ExplorerNowy Ford Explorer
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Blank

Kilka dni temu Mercedes, a teraz Ford. Lista marek, które rewidują swoje wcześniejsze plany dotyczące elektromobilności, sukcesywnie się rozszerza. Kolejni producenci uświadamiają sobie, że całkowite odejście od napędów spalinowych po 2030 roku to sposób na spektakularną porażkę. Postanawiają więc wsłuchać się w rynek i lepiej reagować na jego potrzeby.

Dyrektor Generalny Forda w Europie, Martin Sander, podczas niedawnego wystąpienia na "Future of the Car Summit" przyznał, że spalinowe auta marki mogą przetrwać do lat 30. XXI wieku - "Jeśli zobaczymy duży popyt, na przykład na pojazdy hybrydowe typu plug-in, zaoferujemy je.". Dodał też, że popyt na auta elektryczne jest słabszy, niż pierwotnie szacował Ford.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Nugget 2023 - największy konkurent Volkswagena

O tym, że amerykańska marka była przekonana co do słuszności rozwoju elektromobilności w Europie, najlepiej świadczą ostre cięcia, jakie nastąpiły w gamie w ostatnich latach. Z oferty wypadły spalinowe hity takie jak Mondeo czy Fiesta. Zrezygnowano też z S-MAX'a i Galaxy. Do emerytury szykuje się nawet kompaktowy Focus.

Duże nadzieje pokładane są z kolei w nowym Explorerze - średniej wielkości elektrycznym SUV-ie, spokrewnionym z Volkswagenem ID.4. Nie pozostaje nic innego, jak życzyć Fordowi, by nowy model sprzedawał się dobrze.

Wybrane dla Ciebie
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów