Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się szczegółami.

Nowoczesność i retro tworzą bardzo atrakcyjną całość.Nowoczesność i retro tworzą bardzo atrakcyjną całość.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Mały, miejski pojazd elektryczny wspaniale łączy stylistykę retro z nowoczesnością. Wielu osobom może przypominać pierwsze generacje Civica lub starsze kei cary, tak popularne w Japonii. W rzeczywistości jednak jest to bardzo zaawansowany technologicznie samochód napędzany prądem i naszpikowany ciekawymi systemami.

Co ciekawe, klienci będą mieli do wyboru dwie opcje napędu: słabszy silnik generuje 136 KM mocy, mocniejszy natomiast aż 154 KM i przyzwoite 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka jednostka zapewnia już całkiem niezłe osiągi, pozwalając osiągać setkę w czasie około 8 sekund. Nieźle jak na auto stworzone do miasta.

O jego przeznaczeniu świadczy przede wszystkim niezbyt imponujący zasięg. Kompaktowa bateria o pojemności 35,5 kWh pozwoli na przejechanie 220 km na jednym ładowaniu, co według Hondy jest wystarczającą wartością do codziennej jazdy po mieście. Plus stanowi możliwość szybkiego ładowania, dzięki którym zapełnimy 80 proc. pojemności baterii w 30 minut na stacjach o mocy 100 kW. Korzystając z popularniejszych w Polsce punktów o mocy 50 kW, czas ten wzrośnie do 36 minut.

Ekologiczny charakter pojazdu nie powinien wykluczać radości z jazdy. To niewielki i stosunkowo lekki samochód z relatywnie mocnym napędem realizowanym za pomocą tylnej osi. Japończycy chwalą się też, że zadbali o odpowiednio zestrojone podwozie i responsywny układ kierowniczy, dzięki czemu jazda Hondą e powinna być bardzo przyjemna.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Podobnych odczuć dostarczy przebywanie w jej futurystycznej, lecz eleganckiej kabinie, w której niemal cały kokpit stanowią połączone, dotykowe ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy. To bardzo multimedialne wnętrze pozwalające pasażerowi np. na przeglądanie Internetu, czy oglądanie filmów. Całością można sterować także za pomocą komend głosowych. Deskę rozdzielczą wykończono drewnem, co podkreśla ekologiczny charakter pojazdu.

Chętni na małą, elektryczną Hondę mogą już składać zamówienia pod warunkiem, że mieszkają w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji lub Norwegii. Ceny na razie pozostają nieznane. Jeśli okażą się rozsądne, model e może odnieść spory sukces i przyczynić się do popularyzacji napędu elektrycznego w miastach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/4] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯