Genesis GV60 ma nawet tryb Drift. Koreańczycy oficjalnie pochwalili się nowym elektrykiem

Szybko poszło. Od zapowiedzi do oficjalnej premiery minęło zaledwie kilka tygodni. Oto jest - Genesis GV60, czyli luksusowy brat Ioniqa 5 i Kii EV6. Mimo bliskiego pokrewieństwa różni się jednak od nich znacząco - nie tylko w kwestii wyglądu.

GV60 to najmniejsze auto w gamie GenesisaGV60 to najmniejsze auto w gamie Genesisa
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Genesis
Aleksander Ruciński

Genesis oficjalnie pochwalił się swoim kompaktowym elektrykiem GV60 opartym na platformie E-GMP. Auto będzie dostępne w kilku wariantach różniących się mocą i rodzajem napędu. Do wyboru będzie wydanie RWD, AWD oraz ostra wersja, która pozwoli nawet na jazdę w bocznym poślizgu.

Każdy z wariantów dysponuje tym samym akumulatorem o pojemności 77,4 kWh, który w bazowej wersji współpracuje z jednym silnikiem elektrycznym generującym 228 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia wyłącznie na tylne koła. Zasięg? 451 km według obietnic producenta.

Mocniejszy wariant AWD dysponuje natomiast dwoma silnikami, po jednym na każdą z osi. Ich łączna moc to 318 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 605 Nm. W tym przypadku zasięg jest nieco mniejszy - 400 km.

GV60 bez problemu pojedzie bokiem
GV60 bez problemu pojedzie bokiem © mat. prasowe / Genesis

Najciekawsze jest jednak topowe wydanie z dwoma mocnymi silnikami, które wspólnie są w stanie wykrzesać 435 KM i 605 Nm, co owocuje przyspieszeniem do setki w czasie poniżej 4 sekund i skłonnością do jazdy w poślizgu. Tym bardziej że na pokładzie znajdziemy nawet tryb Drift i dyferencjał o ograniczonym uślizgu.

Tryby jazdy będą mieć wpływ także na dźwięk w kabinie. Genesis chwali się bowiem autorskim systemem Active Sound Design, który nie tylko niweluje nieprzyjemne hałasy, ale też dostarcza ciekawych wrażeń akustycznych, mających stanowić nowoczesną alternatywę dla brzmienia jednostek spalinowych.

Genesis GV60 (2022)
Genesis GV60 (2022) © mat. prasowe / Genesis

Takich technologicznych nowinek jest więcej. W końcu mamy do czynienia z marką luksusową. Na uwagę zasługuje na przykład aktywne zawieszenie współpracujące z systemem sensorów i kamer monitorujących stan nawierzchni. W wersjach AWD znajdziemy też przycisk pozwalający łatwo przełączać napęd na tryb RWD.

Wnętrze także nie rozczarowuje. Poza tym, że jest niemal w całości wykończone skórą i aluminium, kusi również bogatym wyposażeniem. To m.in. 17-głośnikowe audio Bang&Olufsen czy rozbudowane multimedia. Ciekawostką jest też system otwierania pojazdu za pomocą funkcji rozpoznawania twarzy czy szereg systemów wsparcia kierowcy z tempomatem współpracującym z nawigacją czy możliwością zdalnego parkowania.

Niestety wciąż nie wiemy, ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić, gdyż wciąż czekamy na rynkowy debiut. Biorąc pod uwagę, że Genesis od niedawna oferuje swoje auta w kilku krajach Europy, pewnym jest, że GV60 trafi również na Stary Kontynent.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/25] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie