Stellantis też kręci z wodorem. Podzieli się nowinkami już pod koniec marca

Osiągnięcie neutralności klimatycznej – co obecnie jest tematem numer 1 w branży motoryzacyjnej – nie będzie ograniczać się wyłącznie do inwestowania w pojazdy czysto elektryczne. Nawet przeciwnicy wodoru muszą się z nim liczyć, na co wskazują ostatnie kroki koncernu Stellantis.

Stellantis działa również w Polsce, w ramach fabryk FiataStellantis działa również w Polsce, w ramach fabryk Fiata
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Carlos Tavares, dyrektor zarządzający grupą Stellantis, stwierdził, że firmy, które inwestują w pojazdy zasilane wodorem, robią to tylko dlatego, bo nie potrafią poradzić sobie z rozwinięciem technologii akumulatorów. To delikatny prztyczek w nos Toyoty czy chociażby Hyundaia, ale samochody tego ostatniego świetnie radzą sobie z utrzymaniem zasięgu. No i Koreańczycy mają przecież wodorowego Nexo.

Najwyraźniej jednak i Stellantis nie zamierza zostawać w tyle z technologią wodorową, bo zaprasza zainteresowanych do zarezerwowania sobie daty 31 marca. Wówczas koncern ma przedstawić swoje osiągnięcia na polu ogniw wodorowych i skupić się na pojazdach dostawczych.

Może to być reakcja na plany Renault. Szef działu paliw alternatywnych tej francuskiej marki, Philippe Prevel, stwierdził, że istnieje potencjał na zagospodarowanie nawet 30 proc. rynku pojazdów dostawczych napędzanych wodorem. Mogą sprawdzić się w transporcie średnio- i długodystansowym.

Zdecydowane stanowisko zajął Volkswagen. Herbert Diess kierujący tym gigantem stwierdził, że "nie zobaczymy wodoru w naszych samochodach. Nawet za 10 lat." Zauważył, że nie można "wzmocnić" ogniwa wodorowego tak jak tradycyjnego silnika spalinowego. Z drugiej jednak strony jeszcze kilka miesięcy przed Dieselgate grupa VAG z rezerwą podchodziła do elektryków.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇