Stellantis też kręci z wodorem. Podzieli się nowinkami już pod koniec marca

Osiągnięcie neutralności klimatycznej – co obecnie jest tematem numer 1 w branży motoryzacyjnej – nie będzie ograniczać się wyłącznie do inwestowania w pojazdy czysto elektryczne. Nawet przeciwnicy wodoru muszą się z nim liczyć, na co wskazują ostatnie kroki koncernu Stellantis.

Stellantis działa również w Polsce, w ramach fabryk FiataStellantis działa również w Polsce, w ramach fabryk Fiata
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Carlos Tavares, dyrektor zarządzający grupą Stellantis, stwierdził, że firmy, które inwestują w pojazdy zasilane wodorem, robią to tylko dlatego, bo nie potrafią poradzić sobie z rozwinięciem technologii akumulatorów. To delikatny prztyczek w nos Toyoty czy chociażby Hyundaia, ale samochody tego ostatniego świetnie radzą sobie z utrzymaniem zasięgu. No i Koreańczycy mają przecież wodorowego Nexo.

Najwyraźniej jednak i Stellantis nie zamierza zostawać w tyle z technologią wodorową, bo zaprasza zainteresowanych do zarezerwowania sobie daty 31 marca. Wówczas koncern ma przedstawić swoje osiągnięcia na polu ogniw wodorowych i skupić się na pojazdach dostawczych.

Może to być reakcja na plany Renault. Szef działu paliw alternatywnych tej francuskiej marki, Philippe Prevel, stwierdził, że istnieje potencjał na zagospodarowanie nawet 30 proc. rynku pojazdów dostawczych napędzanych wodorem. Mogą sprawdzić się w transporcie średnio- i długodystansowym.

Zdecydowane stanowisko zajął Volkswagen. Herbert Diess kierujący tym gigantem stwierdził, że "nie zobaczymy wodoru w naszych samochodach. Nawet za 10 lat." Zauważył, że nie można "wzmocnić" ogniwa wodorowego tak jak tradycyjnego silnika spalinowego. Z drugiej jednak strony jeszcze kilka miesięcy przed Dieselgate grupa VAG z rezerwą podchodziła do elektryków.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy