Stellantis też kręci z wodorem. Podzieli się nowinkami już pod koniec marca

Osiągnięcie neutralności klimatycznej – co obecnie jest tematem numer 1 w branży motoryzacyjnej – nie będzie ograniczać się wyłącznie do inwestowania w pojazdy czysto elektryczne. Nawet przeciwnicy wodoru muszą się z nim liczyć, na co wskazują ostatnie kroki koncernu Stellantis.

Stellantis działa również w Polsce, w ramach fabryk FiataStellantis działa również w Polsce, w ramach fabryk Fiata
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański
SKOMENTUJ

Carlos Tavares, dyrektor zarządzający grupą Stellantis, stwierdził, że firmy, które inwestują w pojazdy zasilane wodorem, robią to tylko dlatego, bo nie potrafią poradzić sobie z rozwinięciem technologii akumulatorów. To delikatny prztyczek w nos Toyoty czy chociażby Hyundaia, ale samochody tego ostatniego świetnie radzą sobie z utrzymaniem zasięgu. No i Koreańczycy mają przecież wodorowego Nexo.

Najwyraźniej jednak i Stellantis nie zamierza zostawać w tyle z technologią wodorową, bo zaprasza zainteresowanych do zarezerwowania sobie daty 31 marca. Wówczas koncern ma przedstawić swoje osiągnięcia na polu ogniw wodorowych i skupić się na pojazdach dostawczych.

Może to być reakcja na plany Renault. Szef działu paliw alternatywnych tej francuskiej marki, Philippe Prevel, stwierdził, że istnieje potencjał na zagospodarowanie nawet 30 proc. rynku pojazdów dostawczych napędzanych wodorem. Mogą sprawdzić się w transporcie średnio- i długodystansowym.

Zdecydowane stanowisko zajął Volkswagen. Herbert Diess kierujący tym gigantem stwierdził, że "nie zobaczymy wodoru w naszych samochodach. Nawet za 10 lat." Zauważył, że nie można "wzmocnić" ogniwa wodorowego tak jak tradycyjnego silnika spalinowego. Z drugiej jednak strony jeszcze kilka miesięcy przed Dieselgate grupa VAG z rezerwą podchodziła do elektryków.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców