Hyundai i Kia w 2021 roku byli czwartą siłą w Europie. Także dzięki autom na prąd

Koreańczycy rosną w siłę, o czym najlepiej świadczą zeszłoroczne wyniki europejskiej sprzedaży. Koncern zajął czwarte miejsce i zasłużył na dwie pierwsze pozycje w kategorii największych wzrostów.

Kia EV6 cieszy się wzięciem wśród klientówKia EV6 cieszy się wzięciem wśród klientów
Źródło zdjęć: © fot, Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

W 2021 roku europejska elektromobilność zaliczyła znaczący postęp. Ponad 10 proc. sprzedanych aut to modele zasilane prądem. Spora w tym zasługa koncernu Volkswagena, który mocno rozbudował ofertę oraz Tesli Model 3 zyskującej popularność na Starym Kontynencie. Nie można jednak zapominać także o mniej oczywistych uczestnikach tego wyścigu - Hyundaiu i Kii.

Jak donosi Bloomberg, obie marki zanotowały największe wzrosty spośród wszystkich członków Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Co więcej, na wielu rynkach świetne wyniki utrzymują się po dziś dzień. Przykładem niech będzie Wielka Brytania, gdzie w styczniu 2022 roku Kia okazała się najpopularniejszą marką.

Jak zauważają analitycy Bloomberga, spora w tym zasługa elektrycznej ofensywy w postaci Kii EV6 oraz Hyundaia Ioniqa 5. Oba modele zostały bardzo ciepło przyjęte przez rynek. Rosnącą popularnością cieszą się też starsze modele zasilane prądem, takie jak Hyndai Kona Electric, Kia e-Soul czy e-Niro, które mają atrakcyjny stosunek ceny do osiągów.

Warto jednak zwrócić uwagę, że ta trójka powstała jako elektryczne wersje spalinowych modeli, a Koreańczycy dopiero nabierają tempa w temacie aut budowanych od podstaw do zasilania prądem. Może się więc okazać, że sprzedażowy boom jeszcze przed nami.

Nie bez znaczenia dla świetnych wyników był też zapewne fakt dostępności samochodów podczas kryzysu półprzewodnikowego, co w przypadku wielu konkurentów nie było takie oczywiste. Jeśli tak dalej pójdzie, starzy wyjadacze w postaci Europejskich koncernów mogą zostać wypchnięci z podium na własnej ziemi.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu