WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

Hyundai i Kia w 2021 roku byli czwartą siłą w Europie. Także dzięki autom na prąd

Koreańczycy rosną w siłę, o czym najlepiej świadczą zeszłoroczne wyniki europejskiej sprzedaży. Koncern zajął czwarte miejsce i zasłużył na dwie pierwsze pozycje w kategorii największych wzrostów.

Kia EV6 cieszy się wzięciem wśród klientówKia EV6 cieszy się wzięciem wśród klientów
Źródło zdjęć: © fot, Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

W 2021 roku europejska elektromobilność zaliczyła znaczący postęp. Ponad 10 proc. sprzedanych aut to modele zasilane prądem. Spora w tym zasługa koncernu Volkswagena, który mocno rozbudował ofertę oraz Tesli Model 3 zyskującej popularność na Starym Kontynencie. Nie można jednak zapominać także o mniej oczywistych uczestnikach tego wyścigu - Hyundaiu i Kii.

Jak donosi Bloomberg, obie marki zanotowały największe wzrosty spośród wszystkich członków Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Co więcej, na wielu rynkach świetne wyniki utrzymują się po dziś dzień. Przykładem niech będzie Wielka Brytania, gdzie w styczniu 2022 roku Kia okazała się najpopularniejszą marką.

Jak zauważają analitycy Bloomberga, spora w tym zasługa elektrycznej ofensywy w postaci Kii EV6 oraz Hyundaia Ioniqa 5. Oba modele zostały bardzo ciepło przyjęte przez rynek. Rosnącą popularnością cieszą się też starsze modele zasilane prądem, takie jak Hyndai Kona Electric, Kia e-Soul czy e-Niro, które mają atrakcyjny stosunek ceny do osiągów.

Warto jednak zwrócić uwagę, że ta trójka powstała jako elektryczne wersje spalinowych modeli, a Koreańczycy dopiero nabierają tempa w temacie aut budowanych od podstaw do zasilania prądem. Może się więc okazać, że sprzedażowy boom jeszcze przed nami.

Nie bez znaczenia dla świetnych wyników był też zapewne fakt dostępności samochodów podczas kryzysu półprzewodnikowego, co w przypadku wielu konkurentów nie było takie oczywiste. Jeśli tak dalej pójdzie, starzy wyjadacze w postaci Europejskich koncernów mogą zostać wypchnięci z podium na własnej ziemi.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"