Hyundai i Kia w 2021 roku byli czwartą siłą w Europie. Także dzięki autom na prąd

Koreańczycy rosną w siłę, o czym najlepiej świadczą zeszłoroczne wyniki europejskiej sprzedaży. Koncern zajął czwarte miejsce i zasłużył na dwie pierwsze pozycje w kategorii największych wzrostów.

Kia EV6 cieszy się wzięciem wśród klientówKia EV6 cieszy się wzięciem wśród klientów
Źródło zdjęć: © fot, Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

W 2021 roku europejska elektromobilność zaliczyła znaczący postęp. Ponad 10 proc. sprzedanych aut to modele zasilane prądem. Spora w tym zasługa koncernu Volkswagena, który mocno rozbudował ofertę oraz Tesli Model 3 zyskującej popularność na Starym Kontynencie. Nie można jednak zapominać także o mniej oczywistych uczestnikach tego wyścigu - Hyundaiu i Kii.

Jak donosi Bloomberg, obie marki zanotowały największe wzrosty spośród wszystkich członków Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Co więcej, na wielu rynkach świetne wyniki utrzymują się po dziś dzień. Przykładem niech będzie Wielka Brytania, gdzie w styczniu 2022 roku Kia okazała się najpopularniejszą marką.

Jak zauważają analitycy Bloomberga, spora w tym zasługa elektrycznej ofensywy w postaci Kii EV6 oraz Hyundaia Ioniqa 5. Oba modele zostały bardzo ciepło przyjęte przez rynek. Rosnącą popularnością cieszą się też starsze modele zasilane prądem, takie jak Hyndai Kona Electric, Kia e-Soul czy e-Niro, które mają atrakcyjny stosunek ceny do osiągów.

Warto jednak zwrócić uwagę, że ta trójka powstała jako elektryczne wersje spalinowych modeli, a Koreańczycy dopiero nabierają tempa w temacie aut budowanych od podstaw do zasilania prądem. Może się więc okazać, że sprzedażowy boom jeszcze przed nami.

Nie bez znaczenia dla świetnych wyników był też zapewne fakt dostępności samochodów podczas kryzysu półprzewodnikowego, co w przypadku wielu konkurentów nie było takie oczywiste. Jeśli tak dalej pójdzie, starzy wyjadacze w postaci Europejskich koncernów mogą zostać wypchnięci z podium na własnej ziemi.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥