Hyundai Tucson debiutuje w mocnej wersji z wtyczką. Ile kosztuje?

Hyundai sukcesywnie elektryfikuje swoją gamę. Po opisywanym niedawno Santa Fe Plug-in przyszedł czas na mniejszego Tucsona z wtyczką. Auto właśnie wjechało do polskich salonów. Klientów przyciągnie zapewne wysoka moc, ale czy przełkną zauważalnie wyższą cenę?

Nowy Hyundai Tucson pod nowoczesnym nadwoziem skrywa równie nowoczesny napęd.Nowy Hyundai Tucson pod nowoczesnym nadwoziem skrywa równie nowoczesny napęd.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Hyundai Tucson w wydaniu Plug-in jest zauważalnie droższy od standardowej hybrydy, ale trudno się temu dziwić, ponieważ - poza wtyczką i możliwością jazdy na samym prądzie - dostajemy tu również zauważalnie wyższą moc.

Koreańczycy z połączenia benzynowego 1.6 i silnika elektrycznego wycisnęli 265 KM i 350 Nm, co w parze z napędem na 4 koła i 6-stopniową skrzynią automatyczną pozwala osiągać pierwszą setkę w 8,6 s. Nie jest to więc przesadnie szybki samochód, ale trzeba pamiętać, że Tucson waży sporo - w wersji Plug-in aż 1818 kg.

Jak przystało na auto z wtyczką i dodatkową baterią, jest możliwość jazdy wyłącznie na prądzie, na dystansie nie większym niż 50 km. Maksymalny zasięg jest jednak uzależniony od wielu czynników, w tym konkretnej specyfikacji i wyposażenia. W przypadku wersji Plug-in klienci mają do wyboru 3 warianty.

Hyundai Tucson Plug-in - ceny i wyposażenie:

  • Smart - od 177 900 zł - standardowo m.in. asystent utrzymania pasa ruchu, asystent podążania na pasie ruchu, wykrywanie pieszych i rowerzystów, system monitorowania koncentracji kierowcy, multimedia z 8-calowym ekranem, kamera cofania, 19-calowe felgi.
  • Executive - od 188 900 zł - dodatkowo m.in. reflektory LED z doświetlaniem zakrętów, multimedia z ekranem o przekątnej 10,25 cala i nawigacją, dostęp bezkluczykowy
  • Platinum - od 196 900 zł - dodatkowo m.in. system monitorowania martwego pola, kamery 360 stopni, system audio Krell, elektrycznie otwierana klapa bagażnika.

Choć ceny Tucsona Plug-in nie wydają się przesadnie atrakcyjne, oferta zyskuje po zestawieniu jej z konkurencją. Dla porównania, VW Tiguan eHybrid startuje od 161 090 zł, ale ma o 20 KM słabszy napęd. Z kolei mocniejsza, 306-konna Toyota RAV4 Plug-in to wydatek w wysokości 228 900 zł.

Wybrane dla Ciebie
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki