Hyundai Tucson debiutuje w mocnej wersji z wtyczką. Ile kosztuje?

Hyundai sukcesywnie elektryfikuje swoją gamę. Po opisywanym niedawno Santa Fe Plug-in przyszedł czas na mniejszego Tucsona z wtyczką. Auto właśnie wjechało do polskich salonów. Klientów przyciągnie zapewne wysoka moc, ale czy przełkną zauważalnie wyższą cenę?

Nowy Hyundai Tucson pod nowoczesnym nadwoziem skrywa równie nowoczesny napęd.Nowy Hyundai Tucson pod nowoczesnym nadwoziem skrywa równie nowoczesny napęd.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Hyundai Tucson w wydaniu Plug-in jest zauważalnie droższy od standardowej hybrydy, ale trudno się temu dziwić, ponieważ - poza wtyczką i możliwością jazdy na samym prądzie - dostajemy tu również zauważalnie wyższą moc.

Koreańczycy z połączenia benzynowego 1.6 i silnika elektrycznego wycisnęli 265 KM i 350 Nm, co w parze z napędem na 4 koła i 6-stopniową skrzynią automatyczną pozwala osiągać pierwszą setkę w 8,6 s. Nie jest to więc przesadnie szybki samochód, ale trzeba pamiętać, że Tucson waży sporo - w wersji Plug-in aż 1818 kg.

Jak przystało na auto z wtyczką i dodatkową baterią, jest możliwość jazdy wyłącznie na prądzie, na dystansie nie większym niż 50 km. Maksymalny zasięg jest jednak uzależniony od wielu czynników, w tym konkretnej specyfikacji i wyposażenia. W przypadku wersji Plug-in klienci mają do wyboru 3 warianty.

Hyundai Tucson Plug-in - ceny i wyposażenie:

  • Smart - od 177 900 zł - standardowo m.in. asystent utrzymania pasa ruchu, asystent podążania na pasie ruchu, wykrywanie pieszych i rowerzystów, system monitorowania koncentracji kierowcy, multimedia z 8-calowym ekranem, kamera cofania, 19-calowe felgi.
  • Executive - od 188 900 zł - dodatkowo m.in. reflektory LED z doświetlaniem zakrętów, multimedia z ekranem o przekątnej 10,25 cala i nawigacją, dostęp bezkluczykowy
  • Platinum - od 196 900 zł - dodatkowo m.in. system monitorowania martwego pola, kamery 360 stopni, system audio Krell, elektrycznie otwierana klapa bagażnika.

Choć ceny Tucsona Plug-in nie wydają się przesadnie atrakcyjne, oferta zyskuje po zestawieniu jej z konkurencją. Dla porównania, VW Tiguan eHybrid startuje od 161 090 zł, ale ma o 20 KM słabszy napęd. Z kolei mocniejsza, 306-konna Toyota RAV4 Plug-in to wydatek w wysokości 228 900 zł.

Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥