Indie nie chcą u siebie chińskiej fabryki. Boją się o bezpieczeństwo

Rząd Indii odrzucił propozycję chińskiego producenta samochodów BYD, aby stworzyć w Hyderabadzie fabrykę o wartości 1 miliarda dolarów, skupiającą się na produkcji elektrycznych SUV-ów.

Chiński BYD planował produkować w Indiach od 10 do 15 tys. pojazdów rocznie
Chiński BYD planował produkować w Indiach od 10 do 15 tys. pojazdów rocznie
Źródło zdjęć: © GETTY | Future Publishing

24.07.2023 | aktual.: 24.07.2023 17:42

BYD planował podjąć się przedsięwzięcia z lokalną firmą Megha Engineering and Infrastructures i złożył propozycję dotyczącą budowy fabryki na początku lipca 2023 roku. We wniosku producent zapowiedział, że fabryka będzie produkować od 10 do 15 tysięcy pojazdów elektrycznych rocznie. Ponadto BYD i Megha zamierzały tworzyć stacje ładowania w całym kraju, a także zbudować centra badawczo-rozwojowe i szkoleniowe.

Indyjski rząd odrzucił jednak te plany. Raport agencji Reuters wskazuje, że "podczas obrad zgłoszono obawy dotyczące bezpieczeństwa chińskich inwestycji w Indiach". Lokalny serwis Business Today zauważa, że rząd Indii zmienił swoją politykę w zakresie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kwietniu 2020 r., co oznacza, że teraz potrzebna jest zgoda rządu na inwestycje pochodzące z krajów, z którymi dzieli on granicę lądową.

Na początku lipca br. ujawniono, że w pierwszej połowie 2023 roku BYD sprzedał 1 255 637 pojazdów hybrydowych typu plug-in i pojazdów z napędem elektrycznym, co stanowi wzrost o 95,78 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Miał szczególnie dobry drugi kwartał ze sprzedażą na poziomie 700 244, z czego 352 162 to pojazdy z napędem elektrycznym, a pozostałe 348 081 to hybrydy typu plug-in. Chiński producent samochodów przyznał jednocześnie, że zamierza w tym roku sprzedać 3 miliony nowych samochodów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)