WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało

Inżynierowie Porsche byli pod wrażeniem możliwości Hyundaia Ioniq 5 N. Wrażenia z jazdy okazały się tak dobre, że marka rozważa wprowadzenie podobnych funkcji w przyszłych modelach elektrycznych.

Hyundai Ioniq 5 NHyundai Ioniq 5 N
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai
Aleksander Ruciński

Porsche, znane z doskonałych osiągów swoich sportowych modeli, zauważyło potencjał w technologii zastosowanej w Hyundaiu Ioniq 5 N. Po przejażdżce tym modelem, inżynierowie byli zachwyceni charakterem pojazdu i systemami wspomagającymi.

Hyundai Ioniq 5 N wywarł duże wrażenie na Franku Moserze, wiceprezesie Porsche odpowiedzialnym za linie 718 i 911. Moser, w wywiadzie dla magazynu "Drive" opisał to doświadczenie jako "otwierające oczy". Był tak zaintrygowany, że namówił Andreasa Preuningera, legendarnego szefa Porsche GT, do przetestowania elektrycznego crossovera.

Preuninger, początkowo sceptyczny wobec elektryków, zmienił swoje nastawienie po naciśnięciu przycisku N Grin Boost, który wyzwala pełną moc 650 KM. Jak relacjonował Moser, wrażenie było tak potężne, że wpłynęło na plany dotyczące przyszłych modeli Porsche.

Panamera Turbo S i Cayman 718 GTS na torze Ascari. Pierwsza jazda nowościami Porsche

Hyundai wprowadził systemy N e-shift i N Active Sound+, które symulują działanie skrzyni biegów oraz generują cyfrowe dźwięki silnika. Mimo że niektórzy puryści czują się zniechęceni tymi rozwiązaniami, dla entuzjastów sportowej jazdy są one sposobem na poprawę wrażeń z prowadzenia samochodu.

Moser podkreślił, że takie technologie mogą znaleźć zastosowanie w przyszłych modelach Porsche, umożliwiając kierowcom wybór między cichym trybem jazdy a wzbogaconym o dźwięki wirtualnego sześciocylindrowca i zmiany biegów. Niewykluczone, że stanie się to już w elektrycznych następcach modeli 718 Cayman i Boxster.

Wybrane dla Ciebie
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
Test: Tesla Model Y Performance – po 20 latach Elon Musk uczy się robić samochody
Test: Tesla Model Y Performance – po 20 latach Elon Musk uczy się robić samochody
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯