Jeep Magneto to elektryk z 6‑biegowym manualem. To nie pomyłka
Jeep ma już w ofercie hybrydy plug-in, lecz w ofercie brakuje "pełnego" elektryka. To może się zmienić wraz z prowadzeniem do oferty modelu Magneto. Na razie to koncept stworzony na potrzebę tegorocznej imprezy na pustyni Moab w amerykańskim stanie Utah.
22.03.2021 | aktual.: 13.03.2023 09:59
O zarejestrowaniu nazwy "Mangeto" wiedzieliśmy już wcześniej, jednak dopiero teraz Jeep pochwalił się swoją najnowszą kreacją. Wrangler Magneto wyposażony jest w 4 akumulatory o łącznej pojemności 70 kWh, które umieszczone są w newralgicznych punktach podwozia – tak, by poprawić rozłożenie masy.
Silnik elektryczny generuje 280 KM i 370 Nm momentu obrotowego i jest połączony… z 6-stopniową przekładnią manualną. Przedstawiciele Jeepa stwierdzają, że pomaga to w przesiadce z klasycznego auta. Ciekawe jak szybko można spalić sprzęgło w terenie. Wrangler Magneto ma też reduktor, a do 96 km/h przyspiesza w 6,8 sekundy.
Magneto ma też zmodyfikowane oświetlenie, terenowe opony nawleczone na 17-calowe felgi, klatkę, a jego zawieszenie podniesiono o 2 cale. Obok elektrycznego Wranglera Jeep zaprezentował też inne koncepty, a raczej pokazowe modele prezentujące całą ofertę gadżetów producenta. Nie zabrakło też restomoda w formie Jeepa C101 z 1968 roku.