Jeep prezentuje dwie hybrydy plug-in. Mają mocne silniki i napęd na cztery koła

Znak czasów. Tegoroczny salon w Genewie obfituje w premiery samochodów elektrycznych oraz hybryd. Swoich ekologicznych przedstawicieli zaprezentował nawet Jeep - marka, która jeszcze niedawno nijak nie kojarzyła się z dbałością o środowisko.

Hybrydowy Jeep Compass na salonie Geneva Motor ShowHybrydowy Jeep Compass na salonie Geneva Motor Show
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Do Genewy przyjechały dwa hybrydowe modele Jeepa: Renegade i Compass. To najmniejsze i jednocześnie najpopularniejsze propozycje w ofercie tego producenta. Decyzja o uzupełnieniu ich gamy o napędy hybrydowe wydaje się słuszna. Taki zabieg powinien sprawić, że Jeepem zainteresują się klienci, którzy dotychczas nie brali pod uwagę tej marki.

Hybrydowe SUV-y na stoisku Jeepa w Genewie 2019

Za bazę do stworzenia bardziej ekologicznych odmian w obu przypadkach posłużył ten sam silnik - benzynowy, doładowany motor 1,3, który sam w sobie generuje 180 KM. W połączeniu z jednostką elektryczną jest w stanie osiągnąć łączną moc nawet 240 KM. Trzeba przyznać, że to wartość, która już robi wrażenie. Mówimy przecież o relatywnie niedużych samochodach.

Hybrydowe Jeepy są aktualnie w trakcie procesu homologacji, stąd brak oficjalnych danych technicznych. Przedstawiciele marki nieoficjalnie mówią jednak o niezłych osiągach. Sprint do setki w przypadku Renegade'a potrwa nieco ponad 7 s. Compass z uwagi na wyższą masę i większe rozmiary może być nieco wolniejszy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Z racji, że obydwa modele to hybrydy typu plug-in, istnieje możliwość podróżowania na samym prądzie. Maksymalny zasięg wyniesie wówczas około 50 km, a prędkość zostanie elektronicznie ograniczona do 130 km/h. Oczywiście wykorzystując silnik spalinowy, będzie można pojechać znacznie szybciej.

Zarówno Compass, jak i Renegade w hybrydowym wydaniu dysponują napędem na cztery koła. Poza obecnością dodatkowego silnika elektrycznego i baterii nie różnią się zbytnio od spalinowych odmian. Wprawne oko dostrzeże zmienione zegary oraz system multimediów uzupełniony o monitorowanie przepływu energii oraz zarządzanie napędem.

Na rynkową premierę, a co za tym idzie także cennik, musimy jeszcze trochę poczekać. Wiadomo jednak, że to właśnie od cen w dużej mierze zależeć będzie sukces hybrydowych Jeepów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/18] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy