Karma SC2 to elektryczny koncept zdolny osiągać setkę w czasie poniżej 2 sekund

SC2 to kolejny koncepcyjny samochód z napędem elektrycznym, który jak większość podobnych projektów prawdopodobnie nigdy nie trafi do seryjnej produkcji. A szkoda, bo wygląda naprawdę dobrze i jeśli wierzyć producentowi jest naprawdę szybki.

Styliści wykonali kawał dobrej roboty.Styliści wykonali kawał dobrej roboty.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Po SC1 pokazanym przez firmę Karma Automotive w 2018 roku przyszedł czas na kolejną, jeszcze ciekawszą propozycję. SC2 to elektryczne hiperauto o imponującej mocy i osiągach ukrytych w zgrabnie narysowanym nadwoziu. Karoseria charakteryzuje się nietypową linią boczną - ma bardzo długi przód i krótki tył - co mogłoby stanowić jego wyróżnik, gdyby auto trafiło do produkcji.

Choć to pojazd koncepcyjny, nadwozie skrywa prawdziwy napęd. Ma dwa silniki elektryczne - po jednym na każdą z osi. Łączna moc jednostek to imponujące 1100 KM. Jeszcze większe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy na poziomie 2000 Nm. Takie parametry pozwalają podobno osiągać setkę w 1,9 sekundy. To równie szybko co zapowiadana od dawna Tesla Roadster. A wszystko to przy zachowaniu całkiem przyzwoitego zasięgu. Dzięki baterii o pojemności 120 kWh pełne ładowanie pozwala na pokonanie nawet 350 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jak przystało na hipersamochód, nadwozie jest wykonane z włókna węglowego. Znajdziemy tu także ceramiczne hamulce oraz system Torque Vectoring. Wnętrze także nie rozczarowuje. Minimalistyczny kokpit niemalże w całości wykończony skórą mógłby z powodzeniem trafić do produkcji seryjnej. Jedyne wątpliwości budzi prostokątna kierownica, która w codziennym użytku mogłaby okazać się bardzo niepraktyczna.

Szanse na to, że SC2 kiedykolwiek trafi do produkcji, są jednak naprawdę niewielkie. Nawet sam producent póki co oficjalnie nie przedstawia takich planów. Możemy być jednak pewni, że gdyby tak się stało, nie byłby to tani pojazd.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona