Kia idzie w wodór. Pierwsze będą pojazdy dla wojska

KLTV to jeden z przykładów wojskowej działalności Kii
KLTV to jeden z przykładów wojskowej działalności Kii
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Kia
Aleksander Ruciński

14.09.2021 07:52, aktual.: 10.03.2023 15:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na początku września Hyundai zapowiedział, że zamierza położyć większy nacisk na rozwój technologii wodorowych. Bratnia Kia obierze podobną drogę, choć zacznie od pojazdów dla wojska - tak przynajmniej twierdzą lokalne, koreańskie media.

Podczas gdy na targach w Monachium Hyundai otwarcie pochwalił się planami na przyszłość, Kia działająca w ramach tego samego koncernu nie zdradziła, czy również chce rozwijać technologie wodorowe. Dziś wiemy już, że obie marki zamierzają mówić tym samym głosem, choć Kia zacznie od innej branżowej gałęzi.

W przeciwieństwie do Hyundaia w pierwszej kolejności skupi się na pojazdach użytkowych, tworzonych z myślą o służbach i wojsku. W wywiadzie dla "Korean Car Blog", udzielonym podczas Hydrogen Mobility Show w Korei Południowej, potwierdził to sam Song Ho-Sung - szef Kia Motors, który przyznał, że priorytetem będzie rozwój wszechstronnych konstrukcji specjalnych, które poprzedzą typowe osobówki.

Skąd decyzja o wykorzystaniu wodoru w wojsku? Koreańczycy twierdzą, że kluczem jest czas tankowania. Zasilenie pojazdu wodorem trwa znacznie krócej niż ładowanie pojazdu elektrycznego. Co ciekawe, Kia nie wyklucza podobnych planów również dla generatorów i innych zewnętrznych urządzeń wykorzystywanych w wojsku, a dotychczas zasilanych napędami typowo spalinowymi.

Warto wspomnieć, że marka ma doświadczenie w branży militarnej. Kilka miesięcy temu zaprezentowała model KLTV będący czymś na kształt koreańskiego Humvee. Produkuje też ciężarówki i wozy bojowe, a w ostatnich latach sukcesywnie zwiększa nakłady na rozwój działu pojazdów specjalnych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także