Kia idzie w wodór. Pierwsze będą pojazdy dla wojska

Na początku września Hyundai zapowiedział, że zamierza położyć większy nacisk na rozwój technologii wodorowych. Bratnia Kia obierze podobną drogę, choć zacznie od pojazdów dla wojska - tak przynajmniej twierdzą lokalne, koreańskie media.

KLTV to jeden z przykładów wojskowej działalności KiiKLTV to jeden z przykładów wojskowej działalności Kii
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Kia
Aleksander Ruciński

Podczas gdy na targach w Monachium Hyundai otwarcie pochwalił się planami na przyszłość, Kia działająca w ramach tego samego koncernu nie zdradziła, czy również chce rozwijać technologie wodorowe. Dziś wiemy już, że obie marki zamierzają mówić tym samym głosem, choć Kia zacznie od innej branżowej gałęzi.

W przeciwieństwie do Hyundaia w pierwszej kolejności skupi się na pojazdach użytkowych, tworzonych z myślą o służbach i wojsku. W wywiadzie dla "Korean Car Blog", udzielonym podczas Hydrogen Mobility Show w Korei Południowej, potwierdził to sam Song Ho-Sung - szef Kia Motors, który przyznał, że priorytetem będzie rozwój wszechstronnych konstrukcji specjalnych, które poprzedzą typowe osobówki.

Skąd decyzja o wykorzystaniu wodoru w wojsku? Koreańczycy twierdzą, że kluczem jest czas tankowania. Zasilenie pojazdu wodorem trwa znacznie krócej niż ładowanie pojazdu elektrycznego. Co ciekawe, Kia nie wyklucza podobnych planów również dla generatorów i innych zewnętrznych urządzeń wykorzystywanych w wojsku, a dotychczas zasilanych napędami typowo spalinowymi.

Warto wspomnieć, że marka ma doświadczenie w branży militarnej. Kilka miesięcy temu zaprezentowała model KLTV będący czymś na kształt koreańskiego Humvee. Produkuje też ciężarówki i wozy bojowe, a w ostatnich latach sukcesywnie zwiększa nakłady na rozwój działu pojazdów specjalnych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny