Kia idzie w wodór. Pierwsze będą pojazdy dla wojska

Na początku września Hyundai zapowiedział, że zamierza położyć większy nacisk na rozwój technologii wodorowych. Bratnia Kia obierze podobną drogę, choć zacznie od pojazdów dla wojska - tak przynajmniej twierdzą lokalne, koreańskie media.

KLTV to jeden z przykładów wojskowej działalności KiiKLTV to jeden z przykładów wojskowej działalności Kii
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Kia
Aleksander Ruciński

Podczas gdy na targach w Monachium Hyundai otwarcie pochwalił się planami na przyszłość, Kia działająca w ramach tego samego koncernu nie zdradziła, czy również chce rozwijać technologie wodorowe. Dziś wiemy już, że obie marki zamierzają mówić tym samym głosem, choć Kia zacznie od innej branżowej gałęzi.

W przeciwieństwie do Hyundaia w pierwszej kolejności skupi się na pojazdach użytkowych, tworzonych z myślą o służbach i wojsku. W wywiadzie dla "Korean Car Blog", udzielonym podczas Hydrogen Mobility Show w Korei Południowej, potwierdził to sam Song Ho-Sung - szef Kia Motors, który przyznał, że priorytetem będzie rozwój wszechstronnych konstrukcji specjalnych, które poprzedzą typowe osobówki.

Skąd decyzja o wykorzystaniu wodoru w wojsku? Koreańczycy twierdzą, że kluczem jest czas tankowania. Zasilenie pojazdu wodorem trwa znacznie krócej niż ładowanie pojazdu elektrycznego. Co ciekawe, Kia nie wyklucza podobnych planów również dla generatorów i innych zewnętrznych urządzeń wykorzystywanych w wojsku, a dotychczas zasilanych napędami typowo spalinowymi.

Warto wspomnieć, że marka ma doświadczenie w branży militarnej. Kilka miesięcy temu zaprezentowała model KLTV będący czymś na kształt koreańskiego Humvee. Produkuje też ciężarówki i wozy bojowe, a w ostatnich latach sukcesywnie zwiększa nakłady na rozwój działu pojazdów specjalnych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇