Kia idzie w wodór. Pierwsze będą pojazdy dla wojska

Na początku września Hyundai zapowiedział, że zamierza położyć większy nacisk na rozwój technologii wodorowych. Bratnia Kia obierze podobną drogę, choć zacznie od pojazdów dla wojska - tak przynajmniej twierdzą lokalne, koreańskie media.

KLTV to jeden z przykładów wojskowej działalności KiiKLTV to jeden z przykładów wojskowej działalności Kii
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Kia
Aleksander Ruciński

Podczas gdy na targach w Monachium Hyundai otwarcie pochwalił się planami na przyszłość, Kia działająca w ramach tego samego koncernu nie zdradziła, czy również chce rozwijać technologie wodorowe. Dziś wiemy już, że obie marki zamierzają mówić tym samym głosem, choć Kia zacznie od innej branżowej gałęzi.

W przeciwieństwie do Hyundaia w pierwszej kolejności skupi się na pojazdach użytkowych, tworzonych z myślą o służbach i wojsku. W wywiadzie dla "Korean Car Blog", udzielonym podczas Hydrogen Mobility Show w Korei Południowej, potwierdził to sam Song Ho-Sung - szef Kia Motors, który przyznał, że priorytetem będzie rozwój wszechstronnych konstrukcji specjalnych, które poprzedzą typowe osobówki.

Skąd decyzja o wykorzystaniu wodoru w wojsku? Koreańczycy twierdzą, że kluczem jest czas tankowania. Zasilenie pojazdu wodorem trwa znacznie krócej niż ładowanie pojazdu elektrycznego. Co ciekawe, Kia nie wyklucza podobnych planów również dla generatorów i innych zewnętrznych urządzeń wykorzystywanych w wojsku, a dotychczas zasilanych napędami typowo spalinowymi.

Warto wspomnieć, że marka ma doświadczenie w branży militarnej. Kilka miesięcy temu zaprezentowała model KLTV będący czymś na kształt koreańskiego Humvee. Produkuje też ciężarówki i wozy bojowe, a w ostatnich latach sukcesywnie zwiększa nakłady na rozwój działu pojazdów specjalnych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie