Kiedy powstanie samochód elektryczny o zasięgu 1000 km? Toyota podała datę

Dwie firmy - Toyota i Idemitsu - podpisały strategiczną umowę dotyczącą masowej produkcji innowacyjnych akumulatorów ze stałym elektrolitem, który ma zrewolucjonizować elektromobilność. Samochody mają bez problemu pokonywać dystanse 1000 km na jednym ładowaniu. Podano nawet datę.

Prototyp baterii Toyoty ze stałym elektrolitemPrototyp baterii Toyoty ze stałym elektrolitem
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Marcin Łobodziński

Partnerstwo obu japońskich firm skupia się na opracowaniu baterii ze stałym elektrolitem o wysokiej pojemności i wydajności. Firmy planują komercjalizację tego rozwiązania w latach 2027-2028.

Akumulator wykonany w technologii stałych elektrolitów siarczkowych jest uważany za przełomowy krok w kontekście przyszłości aut elektrycznych. Innowacyjny budulec charakteryzuje się elastycznością, jest odporny na uszkodzenia powstające w wyniku wielokrotnego ładowania i rozładowywania się akumulatora.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

TOYOTA bZ4X - Tropem dzikich plaż

Akumulatory siarczkowe są mniejsze, a zarazem wydajniejsze. Ponadto mają być tańsze w produkcji niż obecnie stosowane litowo-jonowe. Dzięki nim łatwiej będzie skonstruować mały samochód o dużym zasięgu, auto sportowe albo długodystansowy pojazd dostawczy, który w razie rozładowania da się naładować w ciągu kilkunastu minut.

Wdrożenie, masowa produkcja, potem komercjalizacja

Współpraca Toyoty z Idemitsu ma być podzielona na trzy etapy. Pierwsza faza obejmie rozwój akumulatorów i przygotowanie instalacji pilotażowej. Według wcześniejszych informacji faza badań i rozwoju ma się zakończyć w 2026 roku.

W fazie drugiej, Idemitsu przygotuje się do produkcji stałych elektrolitów siarczkowych, a Toyota skoncentruje się na przystosowaniu baterii do samochodów. Wprowadzenie pierwszego takiego auta na rynek ma mieć miejsce w latach 2027-2028. Ostatecznym celem, czyli faza trzecia, jest masowa produkcja i komercjalizacja tej technologii na szeroką skalę.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie