Kiedy powstanie samochód elektryczny o zasięgu 1000 km? Toyota podała datę

Dwie firmy - Toyota i Idemitsu - podpisały strategiczną umowę dotyczącą masowej produkcji innowacyjnych akumulatorów ze stałym elektrolitem, który ma zrewolucjonizować elektromobilność. Samochody mają bez problemu pokonywać dystanse 1000 km na jednym ładowaniu. Podano nawet datę.

Prototyp baterii Toyoty ze stałym elektrolitemPrototyp baterii Toyoty ze stałym elektrolitem
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Marcin Łobodziński

Partnerstwo obu japońskich firm skupia się na opracowaniu baterii ze stałym elektrolitem o wysokiej pojemności i wydajności. Firmy planują komercjalizację tego rozwiązania w latach 2027-2028.

Akumulator wykonany w technologii stałych elektrolitów siarczkowych jest uważany za przełomowy krok w kontekście przyszłości aut elektrycznych. Innowacyjny budulec charakteryzuje się elastycznością, jest odporny na uszkodzenia powstające w wyniku wielokrotnego ładowania i rozładowywania się akumulatora.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

TOYOTA bZ4X - Tropem dzikich plaż

Akumulatory siarczkowe są mniejsze, a zarazem wydajniejsze. Ponadto mają być tańsze w produkcji niż obecnie stosowane litowo-jonowe. Dzięki nim łatwiej będzie skonstruować mały samochód o dużym zasięgu, auto sportowe albo długodystansowy pojazd dostawczy, który w razie rozładowania da się naładować w ciągu kilkunastu minut.

Wdrożenie, masowa produkcja, potem komercjalizacja

Współpraca Toyoty z Idemitsu ma być podzielona na trzy etapy. Pierwsza faza obejmie rozwój akumulatorów i przygotowanie instalacji pilotażowej. Według wcześniejszych informacji faza badań i rozwoju ma się zakończyć w 2026 roku.

W fazie drugiej, Idemitsu przygotuje się do produkcji stałych elektrolitów siarczkowych, a Toyota skoncentruje się na przystosowaniu baterii do samochodów. Wprowadzenie pierwszego takiego auta na rynek ma mieć miejsce w latach 2027-2028. Ostatecznym celem, czyli faza trzecia, jest masowa produkcja i komercjalizacja tej technologii na szeroką skalę.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀