Toyota zdradza szczegóły nowych baterii. Nawet 1500 km zasięgu!

Toyota nareszcie postanowiła powiedzieć coś więcej na temat nowego typu baterii, nad którymi pracuje już od dłuższego czasu. Rewolucyjne akumulatory będą pozwalały na zasięg rzędu nawet 1100 km, a ich debiut planowany jest na 2027 rok.

Toyota bZ4XToyota bZ4X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

Jednym z najistotniejszych elementów, który będzie w ciągu następnych kilku lat ważyć o przyszłości samochodów elektrycznych, będzie kwestia zasięgu tychże aut na jednym ładowaniu. Producenci wkładają naprawdę wiele wysiłku w znalezienie odpowiednich technologii, dzięki którym możliwe będzie wymierne zwiększenie dystansu możliwego do przejechania na jednym ładowaniu.

Już od jakiegoś czasu wiadome było, że nad nowymi rzeczami w tym kontekście pracuje Toyota. Teraz jednak nie musimy już opierać się na plotkach wydobytych zza kulisów. Japoński producent nareszcie postanowił uchylić przed nami rąbka tajemnicy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektromobilność działa lokalnie. "Przeżywamy prawdziwy boom"

Toyota planuje rozpocząć swoją pełną elektryczną ofensywę w 2026 roku i już wtedy zakłada wypuszczenie modelu z zasięgiem rzędu… 1000 km. Takie baterie, przeznaczone do samochodów popularnych, mają być oparte na ogniwach litowo-żelazowo-fosforanowych. Cechować mają się wyższą gęstością energii, a ich produkcja ma być o 40 proc. tańsza w stosunku do obecnie implementowanych akumulatorach.

To jednak nie wszystko. Toyota pracuje również nad innymi rodzajami baterii, które mają pojawić się na rynku w przeciągu najbliższych lat. Dla przykładu, na przełomie 2027 i 2028 roku Japończycy planują premierę bipolarnych baterii litowo-jonowych. Mają cechować się wysokimi osiągami, zasięgiem około 1100 km, a także czasem ładowania od 10 do 80 proc. wynoszącym zaledwie 20 minut.

Prototyp baterii Toyoty ze stałym elektrolitem
Prototyp baterii Toyoty ze stałym elektrolitem © Materiały prasowe | Toyota

Najbardziej imponować może jednak wieść o bateriach ze stałym elektrolitem. Najpierw takie akumulatory mają być testowane w samochodach hybrydowych marki, by trafić do elektryków BEV w latach 2027-2028. Wyjściowo taki akumulator ma pozwalać na przejechanie 1200 km i ładowanie do 80 proc. w 10 minut. Toyota jednak wierzy, że ta technologia pozwoli na uzyskanie zasięgu rzędu aż 1500 km!

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony