LEVC L380 to elektryczny minivan inspirowany airbusem

Segment elektryków zdolnych do przewozu większej liczby osób rośnie w siłę. Kolejnym reprezentantem, po propozycjach Volvo, Zeekr czy Maxusa, jest LEVC L380.

LEVC L380LEVC L380
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | LEVC
Aleksander Ruciński

Liczba w nazwie intryguje. Fani lotnictwa z pewnością dostrzegą tu podobieństwo do Airbusa A380. To nie przypadek — firma LEVC oficjalnie przyznaje, że inspirowała się największym pasażerskim samolotem świata.

Auto nie ma co prawda skrzydeł, ale w przedniej części przypomina nieco samolot. Świetlna listwa umieszczona poniżej szyby może się podobać, za to wypukły zderzak nie każdemu przypadnie do gustu.

LEVC zamierza oferować model w dwóch konfiguracjach: 6- i 8-osobowej z bogatymi możliwościami aranżacji wynikającymi z możliwości składania lub wymontowywania foteli.

LEVC L380
LEVC L380 © Materiały prasowe | LEVC

W kabinie nie zabraknie przestrzeni, gdyż nadwozie mierzy aż 5316 mm długości, a rozstaw osi to przyzwoite 3185 mm. Niestety masa, jak na elektrycznego minivana przystało, nie jest niska. Wynosi 2805 kg.

Oznacza to, że elektryczny silnik o mocy 272 KM będzie miał co robić. Na szczęście akumulatory o pojemności nawet 120 kWh mają zapewnić spory zasięg. Producent mówi nawet o 695 km na jednym ładowaniu.

Więcej szczegółów poznamy niebawem, gdy LEVC zdecyduje się na oficjalną premierę. Na razie bowiem auto zadebiutowało wyłącznie w sieci.

  • LEVC L380
  • LEVC L380
  • LEVC L380
  • LEVC L380
  • LEVC L380
  • LEVC L380
[1/6] LEVC L380 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | LEVC
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem