Mazda poprawiła MX-30. Teraz naładujesz ją szybciej

Elektryczna Mazda MX-30 to ładne i praktyczne auto, które jednak nie grzeszy najlepszymi parametrami. Japończycy w wersji na rok 2022 postanowili poprawić niektóre z nich. Niestety zasięg nadal jest dość skromny.

Mazda MX-30Mazda MX-30
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

Odświeżone egzemplarze Mazdy MX-30, które mają trafić do polskich salonów latem 2022 roku, będą wyróżniać się kilkoma poprawkami technicznymi. Najważniejsza z nich to zwiększona moc ładowania. Dzięki trójfazowej ładowarce możliwe będzie zasilanie prądem przemiennym o mocy 11 kW. Poprawiono też moc, jaką jest w stanie przyjąć instalacja pojazdu.

Oznacza to, że korzystając z prądu stałego, np. na publicznych stacjach ładowania, wykorzystamy 50 kW, a nie jak dotychczas, 40 kW. To niewielka różnica, ale tylko z pozoru. Warto bowiem pamiętać, że MX-30 dysponuje małym akumulatorem o pojemności 35,5 kWh netto. Dodatkowe 10 kW obsługiwanej mocy ma więc znaczący wpływ na czas ładowania.

Niestety wprowadzone zmiany nijak nie wpłynęły na zasięg, który zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP wynosi około 200 km. Przyznacie, że nie jest to przesadnie imponująca wartość. Inne parametry również nie robią wrażenia - sprint do setki trwa 9,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 140 km/h - konkurencja jest w stanie dać więcej.

Aktualizacja oferty dotyczy jednak nie tylko zmian technicznych, ale i modyfikacji cennika. Teraz za bazową odmianę trzeba zapłacić od 145 900 zł. To o 3 tys. więcej niż w momencie rynkowego debiutu. Biorąc pod uwagę inflację i obecną sytuację na rynku, to nieduża różnica.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥