Mazda poprawiła MX-30. Teraz naładujesz ją szybciej

Elektryczna Mazda MX-30 to ładne i praktyczne auto, które jednak nie grzeszy najlepszymi parametrami. Japończycy w wersji na rok 2022 postanowili poprawić niektóre z nich. Niestety zasięg nadal jest dość skromny.

Mazda MX-30Mazda MX-30
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

Odświeżone egzemplarze Mazdy MX-30, które mają trafić do polskich salonów latem 2022 roku, będą wyróżniać się kilkoma poprawkami technicznymi. Najważniejsza z nich to zwiększona moc ładowania. Dzięki trójfazowej ładowarce możliwe będzie zasilanie prądem przemiennym o mocy 11 kW. Poprawiono też moc, jaką jest w stanie przyjąć instalacja pojazdu.

Oznacza to, że korzystając z prądu stałego, np. na publicznych stacjach ładowania, wykorzystamy 50 kW, a nie jak dotychczas, 40 kW. To niewielka różnica, ale tylko z pozoru. Warto bowiem pamiętać, że MX-30 dysponuje małym akumulatorem o pojemności 35,5 kWh netto. Dodatkowe 10 kW obsługiwanej mocy ma więc znaczący wpływ na czas ładowania.

Niestety wprowadzone zmiany nijak nie wpłynęły na zasięg, który zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP wynosi około 200 km. Przyznacie, że nie jest to przesadnie imponująca wartość. Inne parametry również nie robią wrażenia - sprint do setki trwa 9,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 140 km/h - konkurencja jest w stanie dać więcej.

Aktualizacja oferty dotyczy jednak nie tylko zmian technicznych, ale i modyfikacji cennika. Teraz za bazową odmianę trzeba zapłacić od 145 900 zł. To o 3 tys. więcej niż w momencie rynkowego debiutu. Biorąc pod uwagę inflację i obecną sytuację na rynku, to nieduża różnica.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie