Mercedes-AMG SL63 S E Performance debiutuje jako 800-konna maszyna do niszczenia fryzur

Nowy Mercedes SL w końcu doczekał się topowego wydania. Pod maską niemieckiego roadstera zagościła mocarna hybryda, która zdecydowanie nie rozczarowuje osiągami.

Mercedes-AMG SL63 S E PerformanceMercedes-AMG SL63 S E Performance
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-AMG
Aleksander Ruciński

Specjaliści z Affalterbach zdecydowali się na dobrze znaną bazę w postaci podwójnie doładowanego, czterolitrowego V8 sprzężonego z dodatkową jednostką elektryczną. Taki zestaw pozwala nie tylko podróżować na samym prądzie (do 13 km), ale i zapewnia sporo emocji.

Za sprawą łącznej mocy wynoszącej 817 KM i maksymalnego momentu obrotowego sięgającego 1420 Nm, pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 317 km/h, także ze schowanym dachem.

Poza nowoczesnym napędem Mercedes zastosował tu również aktywną aerodynamikę. Jej najciekawszym elementem jest ruchomy panel umieszczony pod silnikiem, który po przekroczeniu 80 km/h obniża się o 40 mm, zapewniając dodatkowy docisk przedniej osi. Aktywny jest też tylny spojler, który zyskał nowe, agresywniejsze nastawy.

Mercedes-AMG SL63 S E Performance
Mercedes-AMG SL63 S E Performance © Materiały prasowe | Mercedes-AMG

W topowym wydaniu znajdziemy także standardowe ceramiczne hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami i pokaźnymi tarczami. Przednie mają średnicę 420 mm, a tylne 380 mm. Ukryto je za lekkimi, 20-calowymi felgami AMG.

Trzeba jednak przyznać, że jak na tak ostrą wersję, SL63 S E Performance wciąż wygląda zaskakująco łagodnie. O tym, że macie do czynienia z topowym wariantem, dowiecie się tylko dzięki czerwonym plakietkom i klapce portu ładowania w tylnym zderzaku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa propozycja AMG jest nie tylko najostrzejszym SL-em w historii, ale i najbardziej zaawansowanym technologicznie. Na pokładzie, poza wspomnianą już aktywną aerodynamiką znajdziemy bowiem także skrętną tylną oś, adaptacyjne zawieszenie AMG Active Ride Control czy rekuperację.

Wszystko to z pewnością nie będzie tanie, choć na szczegóły musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy.

  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
  • Mercedes-AMG SL63 S E Performance
[1/19] Mercedes-AMG SL63 S E Performance Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-AMG

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie