Zamaskowany Mercedes eCitan "złapany" na oficjalnych zdjęciach. Pod gwiazdą ma wtyczkę

Mercedes eCitan zadebiutował właśnie na oficjalnych zdjęciach przedstawiających zakamuflowane egzemplarze testowe. Auto ma być gotowe przed końcem 2021 roku. Czego powinniśmy się spodziewać?

Tak wygląda nowy Citan w pełnym kamuflażu.Tak wygląda nowy Citan w pełnym kamuflażu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

Dotychczas Citan był niczym innym jak niewielkim użytkowym modelem Mercedesa bazującym na technice Renault Kangoo. Wszystko wskazuje, że ta koncepcja raczej się nie zmieni. Zgodnie z zapowiedziami Niemcy nadal będą czerpać z dorobku Francuzów. Z tą różnicą, że za bazę posłuży tu zupełnie nowa generacja Kangoo zaprezentowana pod koniec 2020 roku.

Możecie więc domyślać się kształtów ukrytych pod kamuflażem. Co warte odnotowania, prezentowana wersja jest zasilana prądem co - biorąc pod uwagę sukcesywną elektryfikację gamy Mercedesa - nie powinno dziwić. Producent pochwalił się nawet zdjęciami z procesu ładowania. Jak widać, gniazdo zostało sprytnie ukryte za otwieranym logo marki.

Niestety kwestie techniczne wciąż pozostają nieznane. Moc silnika, wielkość akumulatora, zasięg i osiągi to póki co tajemnica. W najbliższych miesiącach zapewne się to zmieni. Bazując na wcześniejszych, mniej oficjalnych zdjęciach szpiegowskich można jednak stwierdzić, że nowy Citan zyska większą dawkę indywidualizmu w stosunku do poprzednika.

Mercedes eCitan (2021)
Mercedes eCitan (2021) © mat. prasowe / Mercedes

Dzięki reflektorom LED i sporej atrapie chłodnicy prawdopodobnie nie pomylimy go już tak łatwo z renault. Z ostateczną oceną warto jednak poczekać do premiery, która ma nastąpić w drugiej połowie 2021 roku.

Mercedes eCitan (2021)
Mercedes eCitan (2021) © mat. prasowe / Mercedes

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas