WAŻNE
TERAZ

Wiceminister finansów zrezygnował ze stanowiska

Mercedes EQA i EQB po liftingu. Lepiej weź lupę

Po niecałych trzech latach od rynkowego debiutu Mercedes zdecydował się odświeżyć swoje dwa najmniejsze elektryki. EQA i EQB zyskały kosmetyczne zmiany w wyglądzie oraz kilka nowości we wnętrzu.

Mercedes EQB i EQA po liftinguMercedes EQB i EQA po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Aleksander Ruciński
1

Największą atrakcję w odświeżonych wydaniach stanowi atrapa chłodnicy zawierająca w sobie kilkadziesiąt małych gwiazd Mercedesa. Jest też bardziej opływowa, co w połączeniu z przeprojektowanym zderzakiem skutkuje obniżonym oporem aerodynamicznym.

Z tyłu także nie zmieniło się za wiele, choć warto zwrócić uwagę na nową, trójwymiarową sygnaturę świetlną, która upodabnia najmniejsze elektryki do większych braci takich jak EQE SUV i EQS SUV. A co dzieje się w kabinie?

Odświeżone wydanie poznamy przede wszystkim po przeprojektowanej, trójramiennej kierownicy i ozdobnych wstawkach z podświetlanymi logo Mercedesa. Standardem stał się też 10-calowy ekran multimediów. Te z kolei zostały zaktualizowane. Teraz ich obsługa ma być szybsza i łatwiejsza.

Mercedes EQA po liftingu
Mercedes EQA po liftingu © Materiały prasowe | Mercedes-Benz

Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać, mianowicie napęd zapewniający do 560 km zasięgu w najwydajniejszej wersji 250+. To zasługa nie tylko wspomnianych zmian w aerodynamice, ale i opon o mniejszych oporach toczenia. Nowością jest też system Plug & Charge pozwalający automatycznie rozpocząć ładowanie po podłączeniu kabla.

Klienci mogą wybierać spośród dwóch pojemności akumulatorów: 66,5 kWh oraz 70,5 kWh. Obie baterie mogą być ładowane maksymalną mocą 100 kW. Jeśli chodzi o silniki, nic się nie zmieniło. W wersjach 250 dostaniemy 190 KM i przedni napęd, a w 300 i 350 odpowiednio 228 KM lub 292 KM z napędem na cztery koła.

Odświeżone wydania EQA i EQB trafią na rynek jeszcze tej jesieni. Wówczas powinniśmy poznać ich ceny.

  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Mercedes EQA po liftingu
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Mercedes EQB i EQA po liftingu
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
  • Odświeżone elektryki Mercedesa
[1/33] Odświeżone elektryki Mercedesa Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-Benz

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców