Nissan Ariya wyceniony w Polsce. Nie jest tani, ale oferuje dużo w podstawie

Nissan rozpoczął elektryczną ofensywę już lata temu Leafem, jednak teraz zamierza powtórzyć sukces także w segmencie SUV-ów Ariyą. Za podstawowy wariant trzeba będzie zapłacić prawie 216 tys. zł, ale klient otrzyma sporo wyposażenia na "dzień dobry".

Nissan AriyaNissan Ariya
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Filip Buliński

Nissan długo zwlekał z prezentacją swojego pierwszego elektrycznego SUV-a, podczas gdy sporo producentów zdążyło się w tym segmencie już rozgościć. Kilka tygodni temu miałem już okazję poznać nowego elektryka z Japonii bliżej, a w końcu ruszyła przedsprzedaż auta.

Nissan Ariya – ceny dla wersji silnikowych:

  • 2WD 63 kWh (218 KM) - Advance od 215 900 zł
  • 2WD 87 kWh (242 KM) - Evolve od 252 400 zł
  • 4WD e-4orce 87 kWh (306 KM) - Evolve e-4orce od 278 400 zł

Nissan postawił na prosty system konfiguracji — dana wersja silnikowa jest od razu powiązana z klasą wyposażenia. Podane wartości pojemności akumulatora są jednocześnie ich wartościami użytecznymi (netto). Bazowy model będzie mógł na jednym ładowaniu przejechać do 403 km, pośredni — do 520 km, a topowy — do 490 km. Ostatni model będzie mógł rozpędzić się także do 200 km/h, podczas gdy niższe wersji osiągną jedynie 160 km/h.

Wersje wyposażenia Nissana Ariyi

  • Advance — od 215 900 zł — bazowy model jest wyposażony w m.in. 19-calowe felgi, system kamer 360 stopni, dwa zintegrowane ekrany o przekątnej 12,3 cala, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple Car Play, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, przednią szybę i fotele z przodu, inteligentny tempomat, bezkluczykowy dostęp, LED-owe reflektory, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, elektryczny panoramiczny szyberdach oraz ładowarkę pokładową 7,4 kW.
  • Evolve — od 252 400 zł — poza większym akumulatorem i wyższą mocą, pośredni wariant wyróżnia się obecnością adaptacyjnych reflektorów LED, elektrycznej regulacji przednich foteli z pamięcią, elektrycznie regulowanego podłokietnika (konsoli centralnej), elektrycznie regulowanej kolumny kierowniczej, nagłośnienia Bose z 10 głośnikami, wentylowanych przednich foteli, podgrzewanych tylnych skrajnych siedzeń, inteligentnego kluczyka z blokadą zbliżeniową czy wyświetlacza head-up.
  • Evolve e-4orce - od 278 400 zł — poza napędem na cztery koła, w topowym modelu znajdziemy ponadto 20-calowe felgi czy ładowarkę pokładową o mocy 22 kW.

Nissan oferuje także możliwość dokupienia wallboxa - 3613 zł dopłaty wymaga urządzenie o mocy 7,4 kW, natomiast 22 kW kosztuje już 4 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy