Audi z zapałem przygotowuje się do wprowadzenia nowej rodziny aut elektrycznych
Nowa platforma PPE (Premium Platform Electric), którą Audi rozwija we współpracy z Porsche, ma być podstawą dla nowych elektryków marki z Ingolstadt. W planach jest zarówno limuzyna, kombi, crossover oraz SUV.
04.10.2019 | aktual.: 13.03.2023 13:52
Żeby nie było zbyt łatwo, niemiecki koncern produkuje obecnie E-Trona na platformie MLB-Evo, E-Tron GT będzie bazował na płycie J1, którą pożyczy od debiutującego Porsche Taycana, natomiast Q4 E-Tron ma płytę MEB znaną z Volkswagena DD.3. Mamy więc 4 różne platformy, na których Audi do 2025 roku planuje zbudować 20 aut elektrycznych.
Nowa płyta PPE zakłada montaż silnika elektrycznego na tylnej osi, a w droższych modelach także napęd na 4 koła przy zastosowaniu dodatkowej jednostki z przodu. Konstrukcyjnie przypomina to volkswagenowskie MEB, jednak ta pierwsza została dostosowana do systemu 4 skrętnych kół czy pneumatycznego zawieszenia. Mimo że PPE ma być krótsza od MLB, to dzięki sprytnemu umiejscowieniu silnika/silników i akumulatorów i usunięciu tunelu środkowego, wygospodarowano więcej przestrzeni dla pasażerów.
Podobnie jak Taycan, modele Audi mają korzystać z 800-woltowego systemu o mocy ładowania 350 kW. W zależności od zastosowanej baterii zasięg elektrycznych Audi ma sięgać do blisko 500 km. Ciekawostką jest, że jeden z prezentowanych modeli nawiązuje designem do spalinowego A5 Sportback, co nam bardzo odpowiada. Czekamy na więcej szczegółów.