WAŻNE
TERAZ

Czarne chmury nad Wąsikiem i Kamińskim. Jest ruch prokuratury

Nowy Volkswagen Passat wyłącznie z napędem elektrycznym? To bardzo prawdopodobne

Segment D wymiera - wiadomo to nie od dziś. Klienci zamiast limuzyn i kombi klasy średniej coraz chętniej wybierają crossovery i SUV-y, co skłania producentów do poszukiwania nowych rozwiązań. Wiele wskazuje, że ofiarą takiego stanu rzeczy będzie Volkswagen Passat, który w kolejnej generacji może zostać zastąpiony modelem elektrycznym.

ID Vizzion jako następca Passata? To całkiem prawdopodobne.ID Vizzion jako następca Passata? To całkiem prawdopodobne.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Rozwój elektromobilności jest obecnie nadrzędnym celem koncernu Volkswagena. Niemiecki plan na najbliższe lata obejmuje głównie premiery modeli napędzanych prądem. Wśród nich może znaleźć się następca Passata - tak przynajmniej twierdzi Johan de Nysschen - dyrektor operacyjny amerykańskiego oddziału Volkswagena.

W wywiadzie udzielonym magazynowi Roadshow, de Nysschen stwierdził, że cykl życia Passata dobiega końca i trzeba liczyć się z tym, że jego następca prawdopodobnie nie będzie dostępny z silnikiem spalinowym. Rokowania dotyczą na razie wyłącznie amerykańskiej wersji modelu, która pod względem technicznym mocno różni się od europejskiej. Co więcej, Passat z USA przeszedł niedawno facelifting, co oznacza, że pozostanie z nami jeszcze przez kilka lat.

Co będzie później? Nieoficjalnie mówi się o planach wdrożenia produkcyjnego odpowiednika konceptu ID Vizzion z 2018 roku, który jest eleganckim i nowoczesnym sedanem z napędem elektrycznym, baterią o pojemności 111 kWh i dwoma silnikami o łącznej mocy 306 KM. Szczególnie imponująco zapowiada się maksymalny zasięg szacowany na 665 km.

Na razie są to jednak wyłącznie spekulacje mające początek w stwierdzeniach dyrektora amerykańskiego oddziału Volkswagena. Czy w Europie sytuacja będzie wyglądać podobnie? Cóż, u nas też nietrudno zaobserwować malejące zainteresowanie spalinowymi modelami klasy średniej. Elektryki za to zyskują na popularności. Czas pokaże...

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach