Volkswagen ID Space Vizzion Concept, czyli zapowiedź elektrycznego następcy Passata

Volkswagen przyjechał na tegoroczne targi w Los Angeles z kolejną, elektryczną propozycją. To duży, przestronny koncept z nadwoziem kombi, który w przyszłości może być alternatywą dla typowych modeli klasy średniej pokroju Passata. Niemcy potwierdzają, że w najbliższych latach doczekamy się wersji produkcyjnej.

Całkiem ładne kombi, a do tego praktyczne i z elektrycznym napędem.Całkiem ładne kombi, a do tego praktyczne i z elektrycznym napędem.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Volkswagen podszedł do tematu elektromobilności bardzo poważnie. Po premierze produkcyjnego kompaktu ID.3 i zapowiedzi crossovera ID.4 przyszedł czas na segment bliski zarówno amerykańskim, jak i europejskim klientom, czyli kombi klasy średniej. ID Space Vizzion Concept, będący gwiazdą tegorocznego salonu w Los Angeles, w przyszłości może stanowić elektryczną alternatywę dla Passata.

Auto wygląda zaskakująco dobrze, spójnie łącząc nowoczesne detale charakterystyczne dla rodziny modeli ID z praktycznością i przestrzenią. Spora w tym zasługa czarnego dachu, który wizualnie odcina się od białego nadwozia i nadaje liniom lekkości. Ciekawie prezentują się też duże felgi o nietypowym wzorze. Z przodu znajdziemy wąskie reflektory wykorzystujące technologię LED, a z tyłu modny ostatnio, szeroki pas, który łączy przeciwległe krańce karoserii.

Minimalistyczne wnętrze poza sporą ilością bagażu jest w stanie pomieścić 4 osoby, z czego te siedzące z tyłu powinny cieszyć się ponadprzeciętną przestrzenią. Prosty kokpit wyróżnia się zastosowaniem jasnych materiałów, a główną rolę odgrywa tu oczywiście ogromny, dotykowy wyświetlacz pozwalający sterować multimediami i poszczególnymi funkcjami pojazdu.

Kabina jest wyjątkowo przyjazna środowisku. Tapicerkę wykonano na przykład z mieszanki poliuretanu oraz odpadów będących wynikiem procesu przetwarzania... jabłek. I choć takie rozwiązania robią wrażenie, klientów i tak najbardziej interesować będą dane techniczne. A te są całkiem obiecujące. Elektryczny silnik zamontowany nad tylną osią generuje 275 KM mocy i może, choć nie musi współpracować z drugą jednostką zamontowaną z przodu. Łączna moc takiego zestawu to nawet 355 KM.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jeszcze lepiej zapowiada się obiecywany zasięg na poziomie 560 km, co w połączeniu z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie 5 sekund robi bardzo dobre wrażenie. Spora w tym zasługa nie tylko lekkiej konstrukcji, ale i niskiego oporu aerodynamicznego, który w przypadku prezentowanego konceptu charakteryzuje się współczynnikiem 0,24.

Na razie nie wiemy jeszcze kiedy konkretnie Space Vizzion Concept przerodzi się w model produkcyjny. Biorąc jednak pod uwagę śmiałe plany Niemców dotyczące elektromobilności, nastąpi to szybciej niż się spodziewamy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne