Opel Rocks-e Kargo to przyszłość miejskich dostaw. Zmieści pizze i nie tylko

Jest mały, zwinny, pojemny i wjedzie prawie wszędzie, gdyż nie obowiązują go strefy czystego transportu. Opel zaprezentował samochód, który ma być przyszłością tzw. dostaw ostatniej mili. Skądś już go znacie.

Opel Rocks-e KargoOpel Rocks-e Kargo
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Aleksander Ruciński

Oto najmniejsze auto w gamie Opla - elektryczny Rocks-e Kargo, który zmieści kierowcę i całkiem sporo ładunku. W nadwoziu mającym 2,41 m długości, 1,39 m szerokości i 1,52 m wysokości wygospodarowano ponad 400 litrów praktycznego, ustawnego bagażnika, który idealnie sprawdzi się np. do przewożenia posiłków.

Ma też podłogę z regulowaną wysokością ułatwiającą załadunek cięższych przedmiotów. Nie mogą one jednak ważyć więcej niż 140 kg. To zrozumiałe. Nie można przecież oczekiwać więcej od pudełka na kołach, jakim w istocie jest Rocks-e. Tym bardziej że napęd też nie jest przesadnie mocny.

Elektryczny silnik generuje tu maksymalnie 12 KM a akumulator o pojemności 5,5 kWh pozwala przejechać 75 km na jednym ładowaniu. Do miasta powinno wystarczyć. Tu warto wspomnieć, że Rocks-e to techniczny bliźniak Citroëna Ami, cieszącego się coraz większą popularnością w europejskim carsharingu.

O zaletach i wadach tej wyjątkowej konstrukcji więcej dowiecie się z tekstu Filipa Bulińskiego, który miał okazję jeździć małym francuzem.

Odpowiednik spod znaku Opla trafi na rynek niemiecki i holenderski jeszcze w tym roku. Ceny na razie pozostają nieznane. Można jednak podejrzewać, że będą podobne jak w przypadku citroëna, za którego we Francji trzeba zapłacić 7390 euro.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona