Opel Rocks-e Kargo to przyszłość miejskich dostaw. Zmieści pizze i nie tylko

Jest mały, zwinny, pojemny i wjedzie prawie wszędzie, gdyż nie obowiązują go strefy czystego transportu. Opel zaprezentował samochód, który ma być przyszłością tzw. dostaw ostatniej mili. Skądś już go znacie.

Opel Rocks-e KargoOpel Rocks-e Kargo
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Aleksander Ruciński

Oto najmniejsze auto w gamie Opla - elektryczny Rocks-e Kargo, który zmieści kierowcę i całkiem sporo ładunku. W nadwoziu mającym 2,41 m długości, 1,39 m szerokości i 1,52 m wysokości wygospodarowano ponad 400 litrów praktycznego, ustawnego bagażnika, który idealnie sprawdzi się np. do przewożenia posiłków.

Ma też podłogę z regulowaną wysokością ułatwiającą załadunek cięższych przedmiotów. Nie mogą one jednak ważyć więcej niż 140 kg. To zrozumiałe. Nie można przecież oczekiwać więcej od pudełka na kołach, jakim w istocie jest Rocks-e. Tym bardziej że napęd też nie jest przesadnie mocny.

Elektryczny silnik generuje tu maksymalnie 12 KM a akumulator o pojemności 5,5 kWh pozwala przejechać 75 km na jednym ładowaniu. Do miasta powinno wystarczyć. Tu warto wspomnieć, że Rocks-e to techniczny bliźniak Citroëna Ami, cieszącego się coraz większą popularnością w europejskim carsharingu.

O zaletach i wadach tej wyjątkowej konstrukcji więcej dowiecie się z tekstu Filipa Bulińskiego, który miał okazję jeździć małym francuzem.

Odpowiednik spod znaku Opla trafi na rynek niemiecki i holenderski jeszcze w tym roku. Ceny na razie pozostają nieznane. Można jednak podejrzewać, że będą podobne jak w przypadku citroëna, za którego we Francji trzeba zapłacić 7390 euro.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥