WAŻNE
TERAZ

Mejza jechał 200 km/h. Został zatrzymany

Nowe BMW M5 © Autokult | Filip Buliński

Pierwsza jazda: nowe BMW M5 – musiałem się z nim przeprosić

Filip Buliński

727 KM i 1000 Nm w rodzinnej limuzynie. To brzmi dumnie. Emocje stygną, gdy okazuje się, że nowa generacja BMW M5 przytyła aż o 600 kg. To jakby poprzednikowi dołożyć Fiata 126p. Winowajcą jest układ hybrydowy. Podczas gdy internetowi "eksperci" już postawili na nowym M5 krzyżyk, ja miałem okazję doświadczyć jego potencjału na żywo. I choć początkowo nie byłem pozytywnie nastawiony do modelu, to zwracam honor.

Patrząc na ostatnie lata działalności BMW, można dojść do wniosku, że Niemcy bardzo polubili kontrowersje. Z każdą kolejną premierą ważnego modelu, świat motoryzacyjny kipiał od emocji. Zaczęło się od słynnego przodu M3M4, potem było nie mniej dyskusyjne i niemiłosiernie ciężkie XM, o osobliwej Serii 7 nie wspomnę.

Teraz do grona wywołujących mieszane uczucia dołączyło nowe M5. Moment jego debiutu tym bardziej podnosi temperaturę — w 2024 r. mija 40 lat od premiery pierwszego, pełnoprawnego M5 generacji E28. Wyobraźcie sobie, że nowe M5 wcale nie jest pierwszym, które podnosiło ciśnienie fanom motoryzacji. Kontrowersje zaczęły się już w generacji E39, która dziś uważana jest za najlepszą.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc