Piłkarze Bayernu Monachium przesiądą się do Audi e-tron. Nie mieli wyboru

Niemiecki klub Bayern Monachium przedłużył umowę sponsorską z Audi do 2029 roku. Oznacza to, że Robert Lewandowski i jego koledzy nadal będą jeździć samochodami z Ingolstadt. Tym razem jednak nie mogą wybrać dowolnego modelu - każdy z piłkarzy dostanie do dyspozycji elektryczne Audi e-tron.

Audi e-tron będzie teraz oficjalnym autem piłkarzy Bayernu Monachium.Audi e-tron będzie teraz oficjalnym autem piłkarzy Bayernu Monachium.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
Piłkarze Bayernu Monachium już wcześniej mieli możliwość poznania Audi e-trona
Piłkarze Bayernu Monachium już wcześniej mieli możliwość poznania Audi e-trona © mat. prasowe

Bayern Monachium współpracuje z Audi od początków XXI wieku i wszystko wskazuje, że jeszcze długo się to nie zmieni. Obecna umowa sponsorska została przedłużona na kolejne lata - do 2029 roku. W ramach porozumienia piłkarze niemieckiego klubu, w tym Robert Lewandowski, przesiądą się do nowych aut. Czeka ich duża zmiana, gdyż będą to wyłącznie modele z napędem elektrycznym.

Audi nie ukrywa, że chce w ten sposób promować SUV-a zasilanego prądem. Model jest oferowany w dwóch wariantach: 50 Quattro oraz 55 Quattro. Różnią się one mocą - słabszy generuje 240 kW, a mocniejszy 300 kW mocy - i zasięgiem. Piłkarze Bayernu zapewne zdecydują się na topową wersję, która pozwala osiągać pierwszą setkę w 5,6 sekundy i przejechać nawet 400 km na pełnym ładowaniu.

To wartość, która powinna okazać się wystarczająca podczas dojazdów na treningi. Robert Lewandowski będzie musiał przyzwyczaić się także do korzystania z ładowarek - przy korzystaniu z szybkich stacji cały proces uzupełniania akumulatora trwa 30-50 minut. To duża zmiana w stosunku do używanego dotychczas spalinowego Audi RS6, które zresztą wraz z Q7 i SQ7 cieszyło się największym wzięciem wśród piłkarzy w poprzednim rozdaniu.

Audi e-tron będzie teraz oficjalnym autem piłkarzy Bayernu Monachium.
Audi e-tron będzie teraz oficjalnym autem piłkarzy Bayernu Monachium. © Materiały prasowe/Audi

Teraz Audi zamierza wykorzystać sportowców, by pokazać swoją bardziej ekologiczną twarz. Pytanie, co na to sami zawodnicy Bayernu. Ciekawe ilu z nich świadomie i z własnej woli wybrałoby e-trona gdyby tak jak dotychczas, oddano im do dyspozycji całą gamę modeli. Pod koniec ubiegłego roku przed podobnym dylematem stanęli piłkarze Realu Madryt. Na auto elektryczne zdecydował się wówczas tylko jeden zawodnik.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀