237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"

Samochody elektryczne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Sierpień 2025 r. okazał się rekordowy dla tego segmentu.

Tesla Model Y PerformanceTesla Model Y Performance
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Jak wynika z danych opublikowanych przez IBRM Samar, w sierpniu Polacy zarejestrowali łącznie 3305 aut osobowych z napędem elektrycznym. Jest to wynik aż o 237 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zdaniem specjalistów Samaru, Polska jest obecnie europejskim liderem, jeśli chodzi o tempo wzrostu sprzedaży samochodów na prąd.

Wśród głównych czynników, które za tym stoją, wymienia się coraz szerszą ofertę przystępnych cenowo pojazdów oraz rosnącą popularność dopłat w programie NaszEauto. Nie bez znaczenia są też marki z Chin, które sukcesywnie zwiększają udział w rynku.

496,22 km/h w chińskim aucie. Yangwang U9 Xtreme z bliska

Chińskie BYD radzi sobie tak dobrze, że zakończyło sierpień na pierwszej pozycji w segmencie elektryków z wynikiem 376 sprzedanych egzemplarzy. Druga lokata przypadła Citroënowi (296 sztuk), a trzecia - BMW (294 egzemplarze). Z kolei Tesla, która wciąż pozostaje liderem polskiego rynku w ujęciu całorocznym, w sierpniu zajęła dopiero szóstą lokatę.

Najpopularniejsze samochody elektryczne w Polsce – ranking marek (sierpień 2025):

  1. BYD: 376 sztuk
  2. Citroën: 296
  3. BMW: 294
  4. Audi: 261
  5. Hyundai: 246
  6. Tesla: 246
  7. Leapmotor: 222
  8. Ford: 206
  9. Mini: 202
  10. Mercedes-Benz: 120

Warto zwrócić uwagę, że różnice pomiędzy poszczególnymi graczami nie są duże. Aż 8 z 10 marek w TOP10 mieści się w przedziale 200-300 aut miesięcznie. A jak wygląda popularność poszczególnych modeli?

Najpopularniejsze samochody elektryczne w Polsce – ranking modeli (sierpień 2025):

  1. Citroën ë-C3: 257 sztuk
  2. BYD Dolphin Surf: 243
  3. Leapmotor T03: 197
  4. BMW iX2: 161
  5. Mini Cooper Electric: 147
  6. Tesla Model 3: 136
  7. Hyundai Inster: 130
  8. Audi Q4 e-tron: 122
  9. Tesla Model Y: 109
  10. Ford Explorer: 96

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Nowy Lexus ES wyceniony w Polsce. Nie tylko jako hybryda
Nowy Lexus ES wyceniony w Polsce. Nie tylko jako hybryda
Pierwsza jazda autonomicznym VW ID. Buzzem AD – autem, które w przyszłym roku zacznie zmieniać świat
Pierwsza jazda autonomicznym VW ID. Buzzem AD – autem, które w przyszłym roku zacznie zmieniać świat
Test: Alfa Romeo Junior 1.2 Hybrid Ibrida Q4 - najpiękniejsze auto z Polski
Test: Alfa Romeo Junior 1.2 Hybrid Ibrida Q4 - najpiękniejsze auto z Polski
Pierwsza jazda: Kia EV4 – nie samymi SUV-ami żyje człowiek
Pierwsza jazda: Kia EV4 – nie samymi SUV-ami żyje człowiek
Zapowiadali pełną elektryfikację. Teraz przepraszają się z silnikami spalinowymi
Zapowiadali pełną elektryfikację. Teraz przepraszają się z silnikami spalinowymi