Polacy uwierzyli w hybrydy Toyoty. Japońska marka stawia je przed dieslami

Polacy do końca kwietnia 2019 roku kupili już blisko 55 tys. samochodów Toyoty z napędem hybrydowym. Przekonali się do tego niezawodnego rozwiązania nie tylko klienci prywatni, ale także firmy czy taksówkarze, robiący ogromne przebiegi.

Nowa Toyota Corolla cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, głównie wersje hybrydowe.Nowa Toyota Corolla cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, głównie wersje hybrydowe.
Źródło zdjęć: © Fot. Tomasz Budzik
Marcin Łobodziński

Od stycznia do końca kwietnia bieżącego roku Toyota Motor Poland dostarczyła klientom 6327 aut hybrydowych, zwiększając łączną sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce do 54 936. To kompletna dominacja na rynku napędów alternatywnych i jeszcze długo sytuacja ta się nie zmieni. Tym bardziej, że napędy nowej generacji już potwierdzają wyższość nad silnikami Diesla.

W pierwszych czterech miesiącach roku udział hybryd w całkowitej sprzedaży marki wyniósł aż 30 proc. System hybrydowy jest dominującą wersją napędową nowych modeli Corolla i RAV4. Aż 73 proc. egzemplarzy nowej RAV4, które opuściły salony w tym roku, to hybrydy. W przypadku nowej Corolli udział w całkowitej sprzedaży modelu stanowi 66 proc.

Mój test nowej Toyoty RAV4 potwierdził, że pomimo zastosowania silnika o pojemności 2,5 litra, dzięki napędowi hybrydowemu, zasilany benzyną spory SUV nie musi być paliwożerny. Auto w mieście potrzebuje nie więcej niż 5,5 l/100 km, a nawet na autostradzie, gdzie rzekomo hybrydy się nie sprawdzają, zużycie paliwa wyniosło tylko 8,8 l/100 km.

Toyota zadeklarowała, że wraz z nową generacją modeli całkowicie rezygnuje z napędu dieslowskiego i słowa dotrzymała. Pomimo wprowadzenia na rynek modelu Camry, do którego diesel pasowałby idealnie, nie zdecydowano się na takie posunięcie.

Obecnie tylko samochody starej generacji (Land Cruiser oraz Auris i Corolla Classic) i pojazdy użytkowe (Hilux oraz linia Proace) są dostępne z silnikami wysokoprężnymi. Licząc całą gamę, Toyota oferuje napęd hybrydowy w aż ośmiu modelach.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie