Polestar 2 zaprezentowany. To bardzo szybki... smartfon z Androidem

Nowy model elektrycznej marki spod skrzydeł Volvo nazywa się po prostu Polestar 2. Ma on – w przeciwieństwie do pierwszego modelu – trafić do mas. Dodatkowo ma 400 KM i imponujący zasięg. Nie tylko tymi parametrami ma przyciągnąć klientów.

Płytę podłogową wykorzystano już w Volvo XC40Płytę podłogową wykorzystano już w Volvo XC40
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Polestar zaczynał jak tuner samochodów Volvo, a gdy Szwedzi po zastrzyku gotówki zaczęli sobie całkiem nieźle radzić, stał się oddzielną marką, (prawie) całkowicie elektryczną i stawiającą na nowe rozwiązania. Polestar 1 jest (będzie?) przepięknym coupe, jeszcze hybrydowym, lecz dostępnym już wyłącznie w abonamencie. Polestar 2 nie jest już tak ekskluzywny, ale nie można mu odmówić pewnego wdzięku.

Polestar 2 to tak naprawdę Concept 40.2 z 2016 roku. Trzeba przyznać, że pomimo upływu 3 lat i tak robi wrażenie. To awangardowy hatchback, który wykorzystuje znane z Volvo elementy – światła z kształtem młotów Thora i charakterystyczne tylne lampy. Auto ma 4607 mm długości, a jego rozstaw osi to 2735 mm (czyli ok. 5 cm więcej niż np. w Škodzie Octavii).

Polestar 2
Polestar 2 © mat. prasowe

Podobnie jest w środku – sam koncept również wziął się z Volvo – ale Polestar idzie o krok naprzód. Całe wnętrze jest wegańskie (z opcjonalną skórą Nappa, oczywiście za dopłatą), a 11-calowy wyświetlacz prezentuje system multimedialny oparty na Androidzie. Oznacza to, że aplikacje Google’a takie jak mapy czy Gmail zostaną przeniesione praktycznie bez zmian. Oczywiście asystent głosowy również znajdzie się na pokładzie.

Polestar 2 tak wybiega w przyszłość, że został zaprezentowany on-line, by nie generować zbędnego CO2 podczas transportu wielu osób na całe wydarzenie. Auto przewidziane jest do dystrybucji w ramach abonamentu – wystarczy zapłacić, a nasz smartfon stanie się kluczykiem do auta. Producent przewiduje jednak, że część klientów będzie wolała tradycyjną metodę zakupu.

Polestar 2
Polestar 2 © mat.prasowe

Polestar 2 będzie oferowany wyłącznie jako samochód elektryczny – każdą oś napędza jeden motor, łącznie do dyspozycji mamy 408 KM i 660 Nm momentu obrotowego. To pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 4,7 sekundy. Polestar mówi o zasięgu na poziomie 500 km podczas jednego ładowania baterii o pojemności 78 kWh.

Polestar 2 pojawi się na salonie samochodowym w Genewie, choć nie będzie tam marki Volvo. Dni prasowe zaczynają się już 5 marca 2019 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie