Polestar 5 w końcu bez kamuflażu. Rzuci wyzwanie tesli i porsche

Cztery lata po debiucie konceptu Precept, produkcyjny Polestar 5 w końcu ujrzał światło dzienne. To dynamicznie wystylizowana czterodrzwiówka, pozbawiona klasycznej tylnej szyby.

Linia boczna nowego polestara jest bardzo atrakcyjnaLinia boczna nowego polestara jest bardzo atrakcyjna
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Polestar
Aleksander Ruciński

Podczas Polestar Day poprzedzającego start Los Angeles Auto Show, Szwedzi pokazali swoje najnowsze propozycje. Obok produkcyjnego Polestara 2 i konceptów 3 oraz 4 najwięcej emocji wzbudził długo oczekiwany Polestar 5.

Model zapoczątkowany konceptem Precept w 2020 roku, trzy lata później przyjechał do Goodwood w pełnym kamuflażu. Teraz z kolei zadebiutował w całej okazałości, prezentując wyjątkowo atrakcyjną sylwetkę.

Szwedzka odpowiedź na Porsche Taycan czy Teslę Model S wyróżnia się łagodnie opadającym tyłem i brakiem tylnej szyby. To odważne zagranie znane już z konceptu. Wersja produkcyjna zyskała za to klasyczny słupek B i zwyczajne lusterka zamiast kamer.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wygląd wnętrza oraz szczegóły techniczne wciąż pozostają jednak tajemnicą. Polestar chwali się za to technologią XFC, za którą stoi możliwość bardzo szybkiego ładowania, bez wpływu na degradację baterii. Więcej szczegółów na temat tego rozwiązania, jak i samego auta, powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach, lecz do rynkowego debiutu jeszcze daleko. Wstępnie mówi się o 2025 roku.

  • Polestar Day 2023
  • Linia boczna nowego polestara jest bardzo atrakcyjna
  • Polestar Day 2023
  • Polestar Day 2023
[1/4] Polestar Day 2023 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀