Polestar 5 w końcu bez kamuflażu. Rzuci wyzwanie tesli i porsche

Cztery lata po debiucie konceptu Precept, produkcyjny Polestar 5 w końcu ujrzał światło dzienne. To dynamicznie wystylizowana czterodrzwiówka, pozbawiona klasycznej tylnej szyby.

Linia boczna nowego polestara jest bardzo atrakcyjnaLinia boczna nowego polestara jest bardzo atrakcyjna
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Polestar
Aleksander Ruciński

Podczas Polestar Day poprzedzającego start Los Angeles Auto Show, Szwedzi pokazali swoje najnowsze propozycje. Obok produkcyjnego Polestara 2 i konceptów 3 oraz 4 najwięcej emocji wzbudził długo oczekiwany Polestar 5.

Model zapoczątkowany konceptem Precept w 2020 roku, trzy lata później przyjechał do Goodwood w pełnym kamuflażu. Teraz z kolei zadebiutował w całej okazałości, prezentując wyjątkowo atrakcyjną sylwetkę.

Szwedzka odpowiedź na Porsche Taycan czy Teslę Model S wyróżnia się łagodnie opadającym tyłem i brakiem tylnej szyby. To odważne zagranie znane już z konceptu. Wersja produkcyjna zyskała za to klasyczny słupek B i zwyczajne lusterka zamiast kamer.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wygląd wnętrza oraz szczegóły techniczne wciąż pozostają jednak tajemnicą. Polestar chwali się za to technologią XFC, za którą stoi możliwość bardzo szybkiego ładowania, bez wpływu na degradację baterii. Więcej szczegółów na temat tego rozwiązania, jak i samego auta, powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach, lecz do rynkowego debiutu jeszcze daleko. Wstępnie mówi się o 2025 roku.

  • Polestar Day 2023
  • Linia boczna nowego polestara jest bardzo atrakcyjna
  • Polestar Day 2023
  • Polestar Day 2023
[1/4] Polestar Day 2023 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei