WAŻNE
TERAZ

Akcja służb w Krakowie. Rosjanin podejrzany o "poważne przestępstwa"

Porsche Panamera doczekało się 700-konnej hybrydy. Do gamy zawitała też wersja 4S 

Odświeżone Porsche Panamera ujrzało światło dzienne w sierpniu 2020 roku. Teraz do oferty dołączają jednak kolejne warianty: dwie hybrydy plug-in oraz wzmocnione wydanie 4S. Klienci mają więc w czym wybierać.

Trzy nowe wersje dołączają do gamy Porsche.Trzy nowe wersje dołączają do gamy Porsche.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Porsche kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Popularność Taycana jest najlepszym dowodem, że to właściwy kierunek. Ci, którzy jednak nie chcą decydować się na pełne zasilanie prądem mogą wybrać hybrydę plug-in. Tym bardziej, że w gamie Panamery po liftingu pojawiły się naprawdę ciekawe propozycje z tego gatunku.

Zacznijmy od wersji Turbo S E-Hybrid opartej na 4-litrowym, benzynowym silniku V8, który sam w sobie generuje 571 KM mocy, lecz dzięki wsparciu jednostki elektrycznej wartość ta wzrasta do imponujących 700 KM. Wrażenie robi również maksymalny moment obrotowy na poziomie 870 Nm. Takie parametry pozwalają osiągać pierwszą setkę w około 3 sekundy i rozpędzać się do 315 km/h.

Na drugim końcu skali znajdziemy bardziej budżetowe wydanie Panamera 4 E-Hybrid, które w gamie uplasuje się jeszcze niżej niż dotychczasowe 4S E-Hybrid. 2,9-litrowe V6 przy wsparciu silnika elektrycznego krzesa 460 KM mocy. Mylą się jednak ci, którzy sądzą, że osiągi będą tu niewystarczające, bo setka pojawia się na liczniku po 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 280 km/h.

Poza hybrydami znalazło się też miejsce na w pełni spalinową nowość 4S, również z 2,9-litrową jednostką, tyle że generującą 450 KM. W tym przypadku przyspieszenie 0-100 km/h potrwa 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 295 km/h. Pierwsze egzemplarze z opisanymi powyżej napędami powinny trafić do klientów wiosną 2021 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇