Porsche Taycan debiutuje w tańszej wersji z napędem na tył i niezłym zasięgiem

Porsche zaprezentowało nową, tańszą odmianę modelu Taycan z napędem wyłącznie na tylną oś. To ciekawa alternatywa dla standardowego wydania, choć jest jeden problem - na razie kupimy ją wyłącznie w Chinach.

Po prostu Taycan - tak nazywa się najtańsza wersja elektrycznego Porsche.Po prostu Taycan - tak nazywa się najtańsza wersja elektrycznego Porsche.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Europejscy klienci decydujący się na zakup elektrycznego Porsche Taycan mają do wyboru 3 wersje - 4S, Turbo oraz Turbo S - każda z napędem na cztery koła. W Chinach natomiast już niedługo będzie można kupić tańszy odpowiednik nazwany po prostu Taycan, dostępny z napędem wyłącznie na tylne koła.

Takie rozwiązanie pozwala sporo urwać z ceny. Jak wiele? Tego jeszcze nie wiemy, ale nie ulega wątpliwości, że będzie to najtańszy wariant w gamie modelu, co pozwala sądzić, że tylnonapędowa odmiana miałaby sens także na naszym rynku. Obecnie w Polsce za wersję 4S trzeba wyłożyć co najmniej 458 698 zł.

Chiński Taycan występuje z 408-konnym silnikiem zamontowanym na tylnej osi i standardowym akumulatorem o pojemności 79,2 kWh, co przekłada się na maksymalnie 414 km zasięgu zgodnie z cyklem pomiarowym NEDC.

Chętni mogą jednak zdecydować się na opcjonalny pakiet Performance Battery Plus z większym akumulatorem. 93,4 kWh pozwalają przejechać na jednym ładowaniu nawet 489 km, co jest już całkiem przyzwoitą wartością. Warto wspomnieć, że gratis dostaniemy też większą moc sięgającą 476 KM.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Efektem ubocznym wynikającym z zastosowania tylnego napędu jest też większa przestrzeń bagażowa. W przednim i tylnym bagażniku zmieścimy łącznie 490 litrów ładunku. Nowa wersja będzie więc nie tylko najtańszym, ale i najpraktyczniejszym Taycanem w gamie. Szkoda tylko, że raczej nie trafi na Stary Kontynent.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek