Porsche Taycan doczeka się tańszej wersji z tylnym napędem i mniejszym akumulatorem

Porsche Taycan to świetne auto, przez wielu uważane za najlepszy samochód elektryczny na świecie. Niestety, ma jedną wadę - cenę. Za podstawową wersję trzeba zapłacić prawie 460 tys. zł. Jak się jednak okazuje, Niemcy mają w planach tańszy wariant.

Taycan 4S, Turbo i Turbo S niebawem doczekają się tańszego rodzeństwa.Taycan 4S, Turbo i Turbo S niebawem doczekają się tańszego rodzeństwa.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Informacje o uboższej, ale znacznie bardziej przystępnej cenowo odmianie Taycana potwierdził Dr Michael Steiner odpowiedzialny za badania i rozwój Porsche. W wywiadzie dla Car Magazine Steiner przyznał, że firma planuje wprowadzić na rynek tańszy wariant Taycana z tylnym napędem i akumulatorem o mniejszej pojemności.

Wersja powstanie głównie z myślą o nieco mniej wymagającym rynku chińskim, gdzie klienci powinni przełknąć brak napędu na cztery koła oraz niższy zasięg w zamian za przystępną cenę, pozwalającą zbliżyć się do poziomu Tesli Model S, uchodzącej za największego konkurenta Taycana.

Szczegóły techniczne nie są jeszcze znane. Wiadomo jednak, że nowa wersja uplasuje się w gamie poniżej wariantu 4S, który obecnie jest bazową ofertą. Oznacza to, że powinniśmy spodziewać się akumulatora o mniejszej pojemności niż 79 kWh.

Oznacza to nie tylko niższy zasięg (teraz jest to 405 km zgodnie z cyklem WLTP), ale i moc - obecnie najsłabszy Taycan oferuje 530 KM. Dr Michael Steiner twierdzi, że najtańsza odmiana Taycana dołączy do oferty nie później niż za 12 miesięcy. Na razie jest zbyt wcześnie, by wygłaszać śmiałe tezy, ale nie powinniśmy być zdziwieni, jeśli będzie to najpopularniejsza wersja w gamie modelu.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek